
Performing Disfiguration
Pain, Affect and Staging of Relationalities in Performances
Sorozatcím: Performance Studies & Cultural Discourse in South Asia; 3;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 128.39
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 4 357 Ft off)
- Discounted price 50 105 Ft (47 719 Ft + 5% áfa)
54 463 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer
- Megjelenés dátuma 2025. június 23.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9789819624478
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem332 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 Illustrations, black & white; 51 Illustrations, color 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book explores the processes of disfiguration in the 'classical' and 'ritual-healing' performances of India, with a particular focus on the rich and diverse performance traditions of Kerala. It examines three modes of disfiguration—'blood,' 'madness,' and 'laughter'—to offer unique insights into how these elements shape the performative body. By drawing on Kerala’s distinctive cultural and ritual contexts, this work provides a deep understanding of the region’s embodied practices. Written from an interdisciplinary perspective, the book blends performance studies with detailed ethnographic descriptions to capture the nuances of 'pain' and 'affect.' It challenges and subverts normative notions of performance, offering a fresh lens through which to view these dynamic traditions. This book serves as an invaluable resource for scholars of dance, performance studies, and practitioners seeking to explore the interplay between region, ritual, and disfiguration in Indian performance forms.
TöbbHosszú leírás:
This book explores the processes of disfiguration in the 'classical' and 'ritual-healing' performances of India, with a particular focus on the rich and diverse performance traditions of Kerala. It examines three modes of disfiguration—'blood,' 'madness,' and 'laughter'—to offer unique insights into how these elements shape the performative body. By drawing on Kerala’s distinctive cultural and ritual contexts, this work provides a deep understanding of the region’s embodied practices. Written from an interdisciplinary perspective, the book blends performance studies with detailed ethnographic descriptions to capture the nuances of 'pain' and 'affect.' It challenges and subverts normative notions of performance, offering a fresh lens through which to view these dynamic traditions. This book serves as an invaluable resource for scholars of dance, performance studies, and practitioners seeking to explore the interplay between region, ritual, and disfiguration in Indian performance forms.
TöbbTartalomjegyzék:
A Prologue to Performing Disfiguration: Framing Contexts and Cultural Echoes.- Segment I: Bleeding Bodies on Stage: Punishment, Aesthetic and the Divine.- Introduction.- Chapter 1: Ambiguities of the Classical: Blood, Mutilation, and Performance.- Chapter 2: Ritual: Problematizing Real Blood.- Chapter 3: Performing Pain: Correlating Marma and Performance.- Conclusion.- Segment II: Performing Madness: Codified, Divine, Gendered, and Caste-bound Relations.- Introduction.- Chapter 4: Beyond Normal: Performance of Madness and its Ambivalence.- Chapter 5: Madness: Narratives of Chaatthan and Parava.- Chapter 6: Trance and Possession: Ritual Madness and Choreographed Alterations.- Conclusion.- Segment III: Laughter: Performance and Reception.- Introduction.- Chapter 7: Laughter in Classical Performance: Classification and Characterization.- Chapter 8: Laughing Teyyam: Caste, Disability and Gender.- Chapter 9: The Laughing Spectator: A Brief Analysis on Reception.- Conclusion.- An Epilogue Rooted in Cultural Memory: The Ongoing Journey of Disfiguration.
Több