ISBN13: | 9781032225487 |
ISBN10: | 1032225483 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 144 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 15 Illustrations, black & white; 15 Halftones, black & white |
700 |
A művészetről általában
Színházművészet
Vallástudomány általában
Kereszténység
Bibliakiadások és -értelmezések
További képzőművészeti ágak
Egyéb előadóművészeti ágak
Kulturális tanulmányok
Politika általában, kézikönyvek
Néprajz általában
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Színházművészet (karitatív célú kampány)
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Kereszténység (karitatív célú kampány)
Bibliakiadások és -értelmezések (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Egyéb előadóművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Politika általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Néprajz általában (karitatív célú kampány)
Performing Religion on the Secular Stage
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
This book examines the relations between Western religion, secularism, and modern theatre and performance. The book analyses a new and original historiography of a uniquely modern theatrical phenomenon, a study that is of high importance considering the reemergence of religion in contemporary culture and politics.
This book examines the relations between Western religion, secularism, and modern theater and performance.
Sharon Aronson-Lehavi posits that the ongoing cultural power of religious texts, icons, and ideas on the one hand and the artistic freedom enabled by secularism and avant-garde experimentalism on the other, has led theatre artists throughout the twentieth century to create a uniquely modern theatrical hybrid?theater performances that simultaneously re-inscribe and grapple with religion and religious performativity. The book compares this phenomenon with medieval forms of religious theater and offers deep and original analyses of significant contemporary works ranging from plays and performances by August Strindberg, Hugo Ball (Dada), Jerzy Grotowski, and Hanoch Levin, to those created by Adrienne Kennedy, Rina Yerushalmi, Deb Margolin, Milo Rau, and Sarah Ruhl.
The book analyzes a new and original historiography of a uniquely modern theatrical phenomenon, a study that is of high importance considering the reemergence of religion in contemporary culture and politics.
List of Figures
Acknowledgements
Introduction
Chapter 1: Modern Scriptural Theatre and the Performativity of Anachronism
Chapter 2: "Who shall be Christ?" From Sacrificial Figure to Social Victim
Chapter 3: Encountering Absence in the Theatre
Conclusion
Appendix: English Translation of Hugo Ball, A Nativity Play. Bruitist
Bibliography
Index
?