
Performing Vulnerability
Risking Art and Life in the Burmese Diaspora
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 95.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 808 Ft off)
- Discounted price 43 272 Ft (41 211 Ft + 5% áfa)
48 079 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Washington Press
- Megjelenés dátuma 2025. június 10.
- ISBN 9780295753607
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem316 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 Illustrations, black & white 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
The clash between an exile community making art and the expectations of others
A groundbreaking exploration of how diasporic Burmese artists navigate the intricate intersections of art, politics, and humanitarianism, Performing Vulnerability delves into the complexities of vulnerability as both a personal and a performative act. These diasporic artists, exiled due to state repression and political turmoil, find themselves in a precarious balance between expressing their traumas and engaging with the international art market?s expectations. They use their bodies as canvases to communicate the scars of surveillance, imprisonment, and censorship inflicted by their home state while simultaneously confronting the commodification of their suffering by global humanitarian industries.
Through their performances, these artists challenge the traditional narratives of victimhood and resilience, offering a nuanced portrayal of what it means to live and create in exile. Their work disrupts the easy consumption of suffering, instead inviting audiences to sit in the discomfort of these lived realities. Performing Vulnerability not only provides a critical examination of the economic and social value placed on representations of suffering but also opens a dialogue on the ethical implications of this value within the global arts and humanitarian markets. It is a vital contribution to discussions on diaspora, performance studies, and the politics of humanitarianism, offering a fresh lens through which to view the entangled relationships between art, suffering, and survival.