• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Philosophy of the Medium: The Age of McLuhan in Question

    Philosophy of the Medium by Lechte, John;

    The Age of McLuhan in Question

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 671 Ft (13 973 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
      • Discounted price 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. május 29.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350299221
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Taking the principle of the 'disappearance of the medium' into new territory, this book questions the pervasive influence of the principle that the 'medium is the message'. Bold and expansive, this book argues that we have for too long focused on the technical specificities of media, when we should have been focusing on what it is that mediums do, that is, on their 'content' rather than their formal and technical qualities.

    With a re-reading of McLuhan, this volume offers a study of the conflicting views of technics as a medium in Bernard Stiegler's work as well as an investigation into the extent to which Michel Serres' work on communication sheds light on the nature of medium. Engaging also with the concept of Object-Oriented Ontology (OOO), and the notion of probabilistic objects in quantum physics and climate change, he explores the way in which measurement is perceived to 'create' reality. Concluding with a fascinating study of the implications of consciousness as a medium, this book ultimately reconsiders and offers a deeper understanding of what we mean by the term 'media': it is that which comes 'between' and which facilitates the transmission of content, essentially a creator of possibilities, yet never present as such in the light of its success as a vehicle for meaning.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements
    Note on the Text
    Introduction

    1. The Meaning and Signification of 'Medium'
    2. Revisiting the 'Medium is the Message': McLuhan and Medium Specificity
    3. The Medium as 'Disappearance': The Work of Sybille Krämer
    4. Discourse Networks, Time and Materiality: Kittler, Ernst, Krauss and the 'Post-Medium'
    5. Michel Serres and Communication as Medium: Is it Possible?
    6. Object and Medium: Technics in the Work of Bernard Stiegler
    7. The Medium and Object-Oriented Ontology (OOO)
    8. The Probabilistic Object as Hyperobject and Media Specificity

    Conclusion: On Whether the Medium is Always Transparent
    References
    Index

    Több