A termék adatai:
ISBN13: | 9781108731621 |
ISBN10: | 1108731627 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 284 oldal |
Méret: | 229x152x15 mm |
Súly: | 417 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 6 b/w illus. 38 tables |
638 |
Témakör:
Phraseology and the Advanced Language Learner
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2024. március 21.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 22.99
GBP 22.99
Az Ön ára:
9 405 (8 957 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 2 351 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
Explores the process of word selection in second language use and the factors which determine the writer's choice of words.
Hosszú leírás:
Phraseology is often thought of as an anomaly and a headache for language learners. However, researchers have tended to focus on just one end of the scale: fairly fixed, conventional multi-word units. Here their special status and any divergence from the standard form are clearly evident. What happens at the other end of the scale? How much and what kind of variability does phraseological patterning tolerate? Svetlana Vetchinnikova explores meaning-shift units (MSUs) in second language usage, acquisition and processing. Importantly, she argues for the value of looking at individual languages and tracing MSUs as they are learned from exposure, used in individual language output and processed in the mind - and advocates a shift of focus from groups to individuals. This important study develops a unified view on phraseological patterning in second language acquisition and use and the processes which lead to it.
Tartalomjegyzék:
1. Introduction; 2. From a unit of meaning to a meaning-shift unit; 3. L2 use and processing of multi-word units; 4. Triangulating usage, exposure and processing; 5. Meaning-shift units in L2 learning and use: Usage vs. exposure; 6. Meaning-shift units in L2 processing: Usage vs. word association responses; 7. Toward the bigger picture.