ISBN13: | 9780367534936 |
ISBN10: | 0367534932 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 232 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 540 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 24 Illustrations, black & white; 12 Illustrations, color; 24 Halftones, black & white; 12 Halftones, color |
582 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Festészet, grafika
Területi, regionális tanulmányok
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig)
Művelődéstörténet
Európa történelme
Művészettörténet általában
Szervezetszociológia
Rubens, Van Dyck és a flamand festészet
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Festészet, grafika (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig) (karitatív célú kampány)
Művelődéstörténet (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Szervezetszociológia (karitatív célú kampány)
Rubens, Van Dyck (karitatív célú kampány)
Picturing Courtiers and Nobles from Castiglione to Van Dyck
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This interdisciplinary study examines painted portraiture as a defining metaphor of elite self-representation in early modern culture.
This interdisciplinary study examines painted portraiture as a defining metaphor of elite self-representation in early modern culture.
Beginning with Castiglione?s Book of the Courtier (1528), the most influential early modern account of the formation of elite identity, the argument traces a path across the ensuing century towards the images of courtiers and nobles by the most persuasive of European portrait painters, Van Dyck, especially those produced in London during the 1630s. It investigates two related kinds of texts: those which, following Castiglione, model the conduct of the ideal courtier or elite social conduct more generally; and those belonging to the established tradition of debates about the condition of nobility ?how far it is genetically inherited and how far a function of excelling moral and social behaviour. Van Dyck is seen as contributing to these discussions through the language of pictorial art.
The book will be of interest to scholars working in art history, cultural history, early modern history and Renaissance studies.
"The text is readable, learned, and thought provoking. The illustrations are adequate, and many are in color. Recommended."
--Choice