Picturing German Antiquity in the Age of Print ? Art, Archaeology, and the Style All?Antica in Early Modern Augsburg - Carlisle, Rachel; - Prospero Internetes Könyváruház

Picturing German Antiquity in the Age of Print ? Art, Archaeology, and the Style All?Antica in Early Modern Augsburg: Art, Archaeology, and the Style All?Antica in Early Modern Augsburg
 
A termék adatai:

ISBN13:9789048558896
ISBN10:9048558891
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:286 oldal
Méret:240x170x19 mm
Súly:571 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 94 Illustrations, black & white; 29 Illustrations, color
667
Témakör:

Picturing German Antiquity in the Age of Print ? Art, Archaeology, and the Style All?Antica in Early Modern Augsburg

Art, Archaeology, and the Style All?Antica in Early Modern Augsburg
 
Kiadó: Amsterdam University Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 117.00
Becsült forint ár:
59 213 Ft (56 394 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

53 292 (50 755 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 5 921 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:
Picturing German Antiquity in the Age of Print: Art, Archaeology, and the Style All?antica in Early Modern Augsburg examines the central role of print to local antiquarian pursuits and generation of a style all?antica in early sixteenth-century Augsburg, Germany. Working in the shadow of Holy Roman Emperor Maximilian I, Augsburg?s leading patrons, including humanist Konrad Peutinger and the mercantile Fugger family, documented local antiquities and commissioned new works of classicizing art and architecture, visually asserting a genuine, unbroken lineage to the city?s past.

This study challenges earlier narratives by arguing that Augsburg?s artists and printers did not directly copy Italian Renaissance models but instead manipulated the imported visual vocabulary according to local concerns. The book brings together scholarly discourses on transalpine exchange, scientific advancements in printmaking, and reception of antiquity north of the Alps to offer a new understanding of art in early modern Augsburg and northern Europe at large.