
Playing with History
The Historical Approach to Musical Performance
Sorozatcím: Musical Performance and Reception;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
- Discounted price 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)
14 671 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2002. május 30.
- ISBN 9780521013581
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem284 oldal
- Méret 227x153x14 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This challenging 2002 study examines and ultimately defends the case for historically informed musical performance.
TöbbHosszú leírás:
Why do we feel the need to perform music in a historically informed style? Is this need related to wider cultural concerns? In this 2002 study, John Butt sums up debates on the nature of the early music movement and historically informed performance, calling upon a seemingly inexhaustible fund of ideas gleaned from historical musicology, analytic philosophy, literary theory, historiography and theories of modernism and postmodernism. He develops the critical views of both supporters and detractors of the movement, while claiming ultimately that it has more intellectual and artistic potential than its detractors may have assumed. He also asks whether the phenomenon of historically informed performance reflects changes in the culture of western music and how it, in turn, may have influenced that culture, particularly in regard to such issues as the status of the composer, the work, intentionality and notation.
'Playing with History carries with it the strength of a seminal work.' Classical Music
Tartalomjegyzék:
Preface; Acknowledgements; List of abbreviations; Part I. Historically Informed Performance in Music Criticism: 1. Joining the historical performance debate; Part II. Historically Informed Performance and the Implications for Work, Composer and Notation: 2. Historical performance and 'truth to the work': history and the subversion of Platonism; 3. Historical performance and 'truth to the composer': rehabilitating intention; 4. Negotiating between work, composer and performer: rewriting the story of notational progress; Part III. Historically Informed Performance within the Culture of the Late Twentieth Century: 5. Historical performance at the crossroads of modernism and postmodernism; 6. 'A reactionary wolf in countercultural sheep's clothing?' - historical performance, the heritage Industry and the politics of revival; Notes; Bibliography; Index.
Több