Power and Propaganda in the Large Imperial Cameos of the Early Roman Empire - Fischer, Julia C.; - Prospero Internetes Könyváruház

Power and Propaganda in the Large Imperial Cameos of the Early Roman Empire

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 135.00
Becsült forint ár:
69 032 Ft (65 745 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

55 226 (52 596 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 13 806 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 2-3 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This study examines the five extant large Imperial cameos of the Early Roman Empire as a coherent whole, revealing that these gemstones were a referential group with complex interrelationships.

Hosszú leírás:

This study examines the five extant large Imperial cameos of the Early Roman Empire as a coherent whole, revealing that these gemstones were a referential group with complex interrelationships.


Power and Propaganda in the Large Imperial Cameos of the Early Roman Empire offers a feminist theory that explains why large Imperial cameos were in dialogue and why the medium appears with Octavian and disappears by the Flavian dynasty: female Imperial family members commissioned them to advance their husbands and sons. This volume is an introduction to large Imperial cameos and reveals their importance for the understanding of Roman art and iconography and the implications of its theorized Imperial female patronage.


The book will be of interest to scholars working in art history, classics, and archaeology.

Tartalomjegyzék:

1. Large Imperial Cameos  2. Cleopatra and the Aquileia Dish  3. Livia and the Tazza Farnese  4. Livia and the Gemma Augustea  5. Agrippina the Elder and the Grand Camée de France  6. Agrippina the Younger and the Caligula and Roma Cameo Fragment  7. Agrippina the Younger, the Gemma Claudia, and the End of Large Imperial Cameos  8. The Revival of Large Imperial Cameos in the Fourth Century