ISBN13: | 9780367766030 |
ISBN10: | 0367766035 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 226 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 580 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 34 Illustrations, black & white; 10 Illustrations, color; 34 Halftones, black & white; 10 Halftones, color |
648 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Területi, regionális tanulmányok
Európa történelme
Művészettörténet általában
Kiállítási katalógusok
Múzeológia
További könyvek az utazás területén
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Kiállítási katalógusok (karitatív célú kampány)
Múzeológia (karitatív célú kampány)
További könyvek az utazás területén (karitatív célú kampány)
Private Collectors of Islamic Art in Late Nineteenth-Century London
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book examines British collectors of so-called ?Persian art? (a broad umbrella term then covering a large portion of Islamic art) in the late nineteenth century, including ceramics, metalwork, carpets and textiles, and woodwork.
This book examines British collectors of so-called Persian art (a broad umbrella term then covering a large portion of Islamic art) in the late 19th century, including ceramics, metalwork, carpets, textiles and woodwork.
Based on a foundational event, the very first exhibition of ?Persian and Arab Art? held by a London Gentlemen?s Club in 1885, this book follows one generation of men, retracing the subtle shades of difference among ?amateurs,? ?connoisseurs,? ?experts? and ?collectors,? and exploring all the mechanisms of the construction of a collective fascination for the Orient. Isabelle Gadoin uncovers some of the first ?scientific? analyses of Islamic objects and of the first private notebooks or exhibition catalogues, to provide an in-depth study of the way Westerners talked about Islamic objects and began to define what would become Islamic art history. All the while, Gadoin unravels the skein of Western prejudice, Romantic fancy, sincere admiration and ruthless appropriation, in art collecting, to write a new chapter of Orientalist history.
The book will be of interest to scholars working in art history, history of collecting, colonialism and postcolonialism, and Orientalism.