ISBN13: | 9781032258164 |
ISBN10: | 10322581611 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 196 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 362 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 31 Illustrations, black & white; 31 Illustrations, color; 31 Halftones, black & white; 31 Halftones, color |
685 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Kisebbségek szociológiája
A művészetről általában
Fotóművészet
Festészet, grafika
Etika
Területi, regionális tanulmányok
Fotózás
Amerika történelme
Művészettörténet általában
Klasszicizmus
XIX. sz.és XX. sz. első fele
XX. sz. második fele és XXI. sz.
További képzőművészeti ágak
Gender studies
Kulturális antropológia
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Kisebbségek szociológiája (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Fotóművészet (karitatív célú kampány)
Festészet, grafika (karitatív célú kampány)
Etika (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Fotózás (karitatív célú kampány)
Amerika történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Klasszicizmus (karitatív célú kampány)
XIX. sz.és XX. sz. első fele (karitatív célú kampány)
XX. sz. második fele és XXI. sz. (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
Kulturális antropológia (karitatív célú kampány)
Race, Gender, and Identity in American Equine Art
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book traces an evolution of equine and equestrian art in the United States over the last two centuries to counter conventional understandings of subjects that are deeply enmeshed in the traditions of elite English and European culture.
This book traces an evolution of equine and equestrian art in the United States over the last two centuries to counter conventional understandings of subjects that are deeply enmeshed in the traditions of elite English and European culture.
In focusing on the construction of identity in painting and photography?of Blacks, women, and the animals themselves involved in horseracing, rodeo, and horse show competition?it illuminates the strategic and varying roles visual artists have played in producing cultural understandings of human-animal relationships. As the first book to offer a history of American equine and equestrian imagery, it shrinks the chasm of literature on the subject and illustrates the significance of the genre to the history of American art. This book further connects American equine and equestrian art to historical, theoretical, and philosophical analyses of animals and attests to how the horse endures as a vital, meaningful subject within the art world as well as culture at large.
This book will be of interest to scholars in art history, American art, gender studies, race and ethnic studies, and animal studies.
Introduction: But the Horse is Much, Much More, 1. Interspecies Entanglements in Edward Troye?s Racehorse Portraits, 2. Bone, Speed, and Blood: Schreiber & Sons and the Photographic Equine Portrait, 3. A Girl Who Can Handle a Horse Well: The Rodeo Cowgirl in Early Twentieth-Century Real Photo Postcards, 4. Richard McLean?s Equine Acts, Epilogue