Reframing Education Failure and Aspiration - Best, Shaun; - Prospero Internetes Könyváruház

Reframing Education Failure and Aspiration: The Rise of the Meritocracy
 
A termék adatai:

ISBN13:9781447374961
ISBN10:1447374967
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:240 oldal
Méret:234x156 mm
Súly:510 g
Nyelv:angol
677
Témakör:

Reframing Education Failure and Aspiration

The Rise of the Meritocracy
 
Kiadás sorszáma: First Edition
Kiadó: Policy Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 80.00
Becsült forint ár:
42 000 Ft (40 000 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

37 800 (36 000 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 4 200 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:

Education is considered central to social mobility and, following a drive to raise learners? aspirations, an ?aspiration industry? has emerged.


However, the desire to leave school early should not be regarded as evidence of students lacking ambition. This book traces the emergence of the aspiration industry and argues that to have ambitions that do not require qualifications is different, but not wrong.


Reviewing the performance of six schools in England, their Ofsted reports and responses, it evaluates underpinning assumptions of what makes an effective school. This book critically examines neo-liberal education policy developments, including the 1988 Education Reform Act, and the political discourse around changing explanations of education ?failure? with the rise in the marketisation of education.

Tartalomjegyzék:

Introduction: the aspiration industry and the meritocratic sort


1. Social mobility and equality of opportunity


2. Social justice, social change, and social engineering: a history of aspiration formation in UK education


3. Border youth and the ?turn to character? in neoliberalism


4. The case studies: schools in challenging circumstances


5. The case studies: schools in affluent areas


6. The effective school and the neoliberal project


7. School leadership


8. Conclusion