ISBN13: | 9781032483160 |
ISBN10: | 1032483164 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 328 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 22 Illustrations, black & white; 6 Halftones, black & white; 16 Line drawings, black & white; 20 Tables, black & white |
700 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Területi, regionális tanulmányok
Vizsgára felkészítő anyagok
Kriminológia
Politika általában, kézikönyvek
Pedagógia általában
Oktatásügy
Felsőoktatás, felnőttképzés
Nevelési módszerek és gyógypedagógia
További könyvek a pedagógia területén
Társadalomföldrajz
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Vizsgára felkészítő anyagok (karitatív célú kampány)
Kriminológia (karitatív célú kampány)
Politika általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Pedagógia általában (karitatív célú kampány)
Oktatásügy (karitatív célú kampány)
Felsőoktatás, felnőttképzés (karitatív célú kampány)
Nevelési módszerek és gyógypedagógia (karitatív célú kampány)
További könyvek a pedagógia területén (karitatív célú kampány)
Társadalomföldrajz (karitatív célú kampány)
Reimagining Nigeria's Educational System
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
This book assesses the challenges within the education system at all levels in Nigeria, and provides a concrete plan to revitalize the country?s low-performing educational system by strengthening high stakes testing across the Nigerian educational system.
This book assesses the challenges within the Nigerian educational system and provides a concrete plan to revitalize the low-performing system by strengthening high-stakes testing at all levels.
In Nigeria, many citizens believe that the solution to the country?s low performance in education is to eliminate high-stakes standardized testing. High-stakes testing refers to applying standardized student achievement tests as a primary mechanism to evaluate students, teachers, and their school?s performance. This book argues that the poor quality of education and low ranking of Nigeria?s educational system is not related to the negative consequences of high-stakes testing, but rather is due to many intrinsic factors. By conducting a comparative analysis of six high-performing education systems worldwide, the book offers a comparative summative evaluation of the educational system and offers recommendations.
This book will be of interest to policymakers and scholars in the fields of African education, higher education, quality and global studies, African studies, management and administration, leadership, and professional development studies.
Joseph Abiodun Balogun is former Dean and retired Distinguished University Professor at the College of Health Sciences, Chicago State University, USA, Visiting Professor/Program Consultant at the Centre of Excellence in Reproductive Health Innovation, University of Benin, Nigeria, and President/ CEO, Joseph Rehabilitation Center, Tinley Park, Illinois, USA.
1. Introduction 2. Primer on Nigeria 3. Nigeria?s Educational System: An Overview 4. The Organizational Structure and Leadership of the Federal Ministry of Education 5. The Current State of Nigeria?s Educational System 6. The Fundamentals of Standardized Testing 7. Lessons for Nigeria from Six High-Performing Educational Systems 8.?Thematic Evaluation of the Publications on the Impacts of COVID-19 on Nigeria?s Educational System Between January 2020 and June 2022 9. Summative Evaluation and Recommendations