• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Religion in the Market Era: The Rise of Market Islam, the Revenge of Confucius, and Other Stories From a Global Age

    Religion in the Market Era by Gauthier, François;

    The Rise of Market Islam, the Revenge of Confucius, and Other Stories From a Global Age

    Sorozatcím: Routledge Studies in Religion;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
      • Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book aims to expand the limits of the social-scientific study of religion and define a coherent model of recent global transformations in religion, challenging the paradigm of secularisation and post-secularisation.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book aims to expand the limits of the social-scientific study of religion and define a coherent model of recent global transformations in religion, challenging the paradigm of secularisation and post-secularisation. Using a wide-ranging selection of case studies, including global Islam, post-Soviet Eastern Europe, China, India, and Africa, the author argues that since the 1980s, religion has been dramatically shaped around the world by neoliberalism and consumerism. Providing a global, macro-level history of how religion has changed in the past four decades, this book contends that the rise of economics as a dominant social sphere is central to understanding the ongoing changes in contemporary world religions.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1 Introduction


    2 The Rise of Market Islam I: Islamism, From State Focus to Lifestyle


    3 The Rise of Market Islam II: Halalising Islam, From Fashions and Foods to


    Finance


    4 From Stalin to the Market: Religion in Orthodox-majority Eastern Europe


    5 Chinese Revolutions 1 (1898-1978): The Making of Religion


    6 Chinese Revolutions 2 (1978-2022): Booming Economy, Booming Religion


    7 Conclusion

    Több