
Religion in the Market Era
The Rise of Market Islam, the Revenge of Confucius, and Other Stories From a Global Age
Sorozatcím: Routledge Studies in Religion;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. május 23.
- ISBN 9780367682217
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem338 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 Illustrations, black & white; 6 Halftones, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book aims to expand the limits of the social-scientific study of religion and define a coherent model of recent global transformations in religion, challenging the paradigm of secularisation and post-secularisation.
TöbbHosszú leírás:
This book aims to expand the limits of the social-scientific study of religion and define a coherent model of recent global transformations in religion, challenging the paradigm of secularisation and post-secularisation. Using a wide-ranging selection of case studies, including global Islam, post-Soviet Eastern Europe, China, India, and Africa, the author argues that since the 1980s, religion has been dramatically shaped around the world by neoliberalism and consumerism. Providing a global, macro-level history of how religion has changed in the past four decades, this book contends that the rise of economics as a dominant social sphere is central to understanding the ongoing changes in contemporary world religions.
TöbbTartalomjegyzék:
1 Introduction
2 The Rise of Market Islam I: Islamism, From State Focus to Lifestyle
3 The Rise of Market Islam II: Halalising Islam, From Fashions and Foods to
Finance
4 From Stalin to the Market: Religion in Orthodox-majority Eastern Europe
5 Chinese Revolutions 1 (1898-1978): The Making of Religion
6 Chinese Revolutions 2 (1978-2022): Booming Economy, Booming Religion
7 Conclusion
Több