ISBN13: | 9780367673499 |
ISBN10: | 0367673495 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 304 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 540 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 12 Tables, black & white |
490 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Komputergrafikai szoftverek
A művészetről általában
További könyvek a játékok területén
További könyvek a nyelvészet területén
Történettudomány általában, módszertana
További könyvek a történettudomány területén
Múzeológia
Játéktervezés
Fantasy
Kulturális tanulmányok
Szervezetszociológia
További könyvek a szociológia területén
További könyvek az utazás területén
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
További könyvek a játékok területén (karitatív célú kampány)
További könyvek a nyelvészet területén (karitatív célú kampány)
Történettudomány általában, módszertana (karitatív célú kampány)
További könyvek a történettudomány területén (karitatív célú kampány)
Múzeológia (karitatív célú kampány)
Játéktervezés (karitatív célú kampány)
Fantasy (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Szervezetszociológia (karitatív célú kampány)
További könyvek a szociológia területén (karitatív célú kampány)
További könyvek az utazás területén (karitatív célú kampány)
Role-play as a Heritage Practice
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Role-play as a Heritage Practice is the first book to examine physically performed role-enactments, such as live-action role-play (LARP), tabletop role-playing games (TRPG), and hobbyist historical reenactment (RH), from a combined game studies and heritage studies perspective.
Role-play as a Heritage Practice is the first book to examine physically performed role-enactments, such as live-action role-play (LARP), tabletop role-playing games (TRPG), and hobbyist historical reenactment (RH), from a combined game studies and heritage studies perspective.
Demonstrating that non-digital role-plays, such as TRPG and LARP, share many features with RH, the book contends that all three may be considered as heritage practices. Studying these role-plays as three distinct genres of playful, participatory and performative forms of engagement with cultural heritage, Mochocki demonstrates how an exploration of the affordances of each genre can be valuable. Showing that a player?s engagement with history or heritage material is always multi-layered, the book clarifies that the layers may be conceptualised simultaneously as types of heritage authenticity and as types of in-game immersion. It is also made clear that RH, TRPG and LARP share commonalities with a multitude of other media, including video games, historical fiction and film. Existing within, and contributing to, the fiction and non-fiction mediasphere, these role-enactments are shaped by the same large-scale narratives and discourses that persons, families, communities, and nations use to build memory and identity.
Role-play as a Heritage Practice will be of great interest to academics and students engaged in the study of heritage, memory, nostalgia, role-playing, historical games, performance, fans and transmedia narratology.
Introduction: Heritage and Role-Playing; 1. Heritage Authenticity Meets Game Immersion; 2. Immersion, Authenticity, and Implicit Fandoms in Site/Event Visitation; 3. RH+TRPG+LARP: Prototypical Models and First-Person Audience; 4. RH+TRPG+LARP as Narrative Media; 5. Performative Representation of Heritage; 6. Processual Enactment of RH+TRPG+LARP Storyworlds; 7. Immersion/Involvement in Activity and Environment; 8. Immersion/Involvement in Character and Game; 9. Narrative Immersion/Involvement and Authorised Heritage Discourse; 10. Community Immersion/Involvement and Dissonant Heritages