Romanticism, Realism and the Lines of Mimesis - Dickson, Polly; - Prospero Internetes Könyváruház

Romanticism, Realism and the Lines of Mimesis
 
A termék adatai:

ISBN13:9781399506502
ISBN10:1399506501
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem: oldal
Méret:234x156 mm
Nyelv:angol
Illusztrációk: 8 black and white illustrations
666
Témakör:

Romanticism, Realism and the Lines of Mimesis

 
Kiadó: Edinburgh University Press
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: Print PDF
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 85.00
Becsült forint ár:
43 464 Ft (41 395 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

39 988 (38 083 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 8% (kb. 3 477 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

Examines the role occupied by the senses and the self in approaches to literary mimesis in nineteenth-century European literature

Hosszú leírás:

Since Plato?s Republic, mimesis ? the artwork?s tacit claim to reflect or imitate real life ? has faced a near-constant stream of assaults, being accused of naturalising a supposedly uncomplicated relationship between world and fiction. Lines of Mimesis offers a revisionary account of mimesis. Specifically, it proposes a rethinking of the representational attitudes of two literary schools usually understood to be at odds with one another ? Romanticism and Realism ? through close readings of writings and drawings made by two figures usually taken to be proponents of those schools respectively: E. T. A. Hoffmann and Honoré de Balzac. Across these readings, Dickson argues that a more capacious understanding of mimesis is achieved when we understand it to pertain not to the reduplication of objects in the world, but to a negotiation of the subject?s sensory entwinement with those objects. This new understanding can, in turn, more closely illuminate an artwork?s own reflections on its relationship to the world, shedding light on the entanglements and crossovers between Romanticism and Realism.

Tartalomjegyzék:
List of FiguresAcknowledgementsNotes on Abbreviations and TranslationsIntroduction: Balzac and HoffmanI: Mimesis1. Mimesis and the Chiasm2. A Brief History of Undulating LinesII: Lines3. Arabesque: Der goldne Topf and La Peau de chagrin4. Scribble: Der Artushof and Le Chef-d?oeuvre inconnu5. Cross: Die Elixiere des Teufels and L?Élixir de longue vieConclusion: Fiction's PretextsBibliographyIndex