
Saint-Saëns and the Stage
Operas, Plays, Pageants, a Ballet and a Film
Sorozatcím: Cambridge Studies in Opera;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 106.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 365 Ft off)
- Discounted price 48 282 Ft (45 983 Ft + 5% áfa)
53 646 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2019. március 14.
- ISBN 9781108426381
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem446 oldal
- Méret 253x182x25 mm
- Súly 1050 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 17 b/w illus. 186 music examples 3
Kategóriák
Rövid leírás:
The first major study of Saint-Sa&&&235;ns's stage music, timed to coincide with revivals of his operas on stage.
TöbbHosszú leírás:
The stage works of Saint-Sa&&&235;ns range from grand open-air pageants to one-act comic operas, and include the first composed film score. Yet, with the exception of Samson et Dalila, his twelve operas have lain in the shadows since the composer's death in 1921. Widely performed in his lifetime, they vanished from the repertory - never played, never recorded - until now. With four twenty-first-century revivals as a backdrop, this timely book is the first study of Saint-Sa&&&235;ns's operas, demonstrating the presence of the same breadth and versatility as in his better known works. Hugh Macdonald's wide knowledge of French music in the nineteenth century gives a powerful understanding of the different conventions and expectations that governed French opera at the time. The interaction of Saint-Sa&&&235;ns with his contemporaries is a colourful and important part of the story.
'While Saint-Sa&&&235;ns as an opera composer is primarily remembered today for Samson et Dalila, his other works for the stage have been given short shrift by critics and performers. Macdonald decisively changes this historiographical trend. He makes a brilliant case not only for the cultural significance of the Saint-Sa&&&235;ns operas, but also for their viability in modern revival. This is an accessible account, one deeply aware of context and sensitive to musical style. Macdonald not only gives attention to the genesis and performance history of the works, but in particular lavishes special attention on what makes them compelling to the listener. Saint-Sa&&&235;ns was one of the great musical virtuosos of nineteenth- and early twentieth-century European culture. This book is a virtuoso performance worthy of its subject.' Steven Huebner, James McGill Professor, McGill University, Montreal
Tartalomjegyzék:
1. Preparations for opera, Le Duc de Parme; 2. Le Timbre d'argent; 3. Samson et Dalila; 4. La Princesse jaune; 5. Etienne Marcel; 6. Henry VIII; 7. Proserpine; 8. Ascanio; 9. La Crampe des &&&233;crivains, Phryn&&&233;; 10. Antigone, Fr&&&233;d&&&233;gonde; 11. Javotte, D&&&233;janire; 12. Lola, Les Barbares; 13. Parysatis, Botrioc&&&233;phale, Andromaque, Le Roi Ap&&&233;pi, H&&&233;l&&&232;ne; 14. L'Anc&&&234;tre, La Foi; 15. L'Assassinat du Duc de Guise, D&&&233;janire, On ne badine pas avec l'amour; 16. Saint-Sa&&&235;ns the Dramatist.
Több