ISBN13: | 9781137466884 |
ISBN10: | 113746688X |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 98 oldal |
Méret: | 216x140 mm |
Súly: | 286 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | VI, 98 p. |
0 |
A természettudományok általános kérdései, tudománytörténet, tudományfilozófia
Filmművészet (valamint televíziózás és rádiózás)
Fotóművészet
Média- és információipar
Kalandregény
Angol nyelvű dráma
Természettudományok
Média és kommunikációtudomány általában
Egyéb krimi, rejtélyes történetek
A természettudományok általános kérdései, tudománytörténet, tudományfilozófia (karitatív célú kampány)
Filmművészet (valamint televíziózás és rádiózás) (karitatív célú kampány)
Fotóművészet (karitatív célú kampány)
Média- és információipar (karitatív célú kampány)
Kalandregény (karitatív célú kampány)
Angol nyelvű dráma (karitatív célú kampány)
Természettudományok (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Egyéb krimi, rejtélyes történetek (karitatív célú kampány)
Screen Hustles, Grifts and Stings
EUR 64.19
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Screen Hustles, Grifts and Stings identifies recurrent themes and techniques of the con film, suggests precedents in literature and discusses the perennial appeal of the con man for readers and viewers alike. Core studies span from film (Catch Me If You Can, Paper Moon, House of Games) to television (Hustle), from Noir (The Grifters) to Romantic Comedy (Gambit). Frequently, the execution of the con is only finely distinguishable from the conduct of a legitimate profession and, challengingly, a mark is often shown to be culpable in his or her undoing. The best con films, it is suggested, invite re-watching and reward the viewer accordingly: who is complicit and when? How and where is the con achieved? When is the viewer party to the con? And what, if any, moral is to be drawn?
Screen Hustles, Grifts and Stings identifies recurrent themes and techniques of the con film, suggests precedents in literature and discusses the perennial appeal of the con man for readers and viewers alike. Core studies span from film (Catch Me If You Can, Paper Moon, House of Games) to television (Hustle), from Noir (The Grifters) to Romantic Comedy (Gambit). Frequently, the execution of the con is only finely distinguishable from the conduct of a legitimate profession and, challengingly, a mark is often shown to be culpable in his or her undoing. The best con films, it is suggested, invite re-watching and reward the viewer accordingly: who is complicit and when? How and where is the con achieved? When is the viewer party to the con? And what, if any, moral is to be drawn?
1. Lone Operators
2. Two-Handers: Buddy-Buddies; Young Upstarts and Double-Dealers
3. Aesop and Brer Rabbit
4. The Big Store
5. The Long Con
Bibliography