ISBN13: | 9781032119724 |
ISBN10: | 1032119721 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 254 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 467 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 69 Illustrations, black & white; 69 Halftones, black & white |
685 |
Építőmérnöki tudományok, építőipar
A művészetről általában
Szobrászat és keramika
Építészet
Vallástudomány általában
Kereszténység
Építészet
Művészettörténet általában
Középkor
Környezetvédelem
Építőmérnöki tudományok, építőipar (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Szobrászat és keramika (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Kereszténység (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Középkor (karitatív célú kampány)
Környezetvédelem (karitatív célú kampány)
Sculpted Thresholds and the Liturgy of Transformation in Medieval Lombardy
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book explores the issue of ecclesiastical authority in Romanesque sculpture on the portals and other sculpted ?gateways? of churches in the north Italian region of Lombardy.
This book explores the issue of ecclesiastical authority in Romanesque sculpture on the portals and other sculpted ?gateways? of churches in the north Italian region of Lombardy.
Gillian B. Elliott examines the liturgical connection between the ciborium over the altar (the most sacred threshold inside the church), and the sculpted portals that appeared on church exteriors in medieval Lombardy. In cities such as Milan, Civate, Como, and Pavia, the liturgy of Saint Ambrose was practiced as an alternative to the Roman liturgy and the churches were constructed to respond to the needs of Ambrosian liturgy. Not only do the Romanesque churches in these places correspond stylistically and iconographically, but they were also linked politically in an era of intense struggle for ultimate regional authority. The book considers liturgical and artistic links between interior church furnishings and exterior church sculptural programs, and also applies new spatial methodologies to the interior and exterior of churches in Lombardy.
The book will be of interest to scholars working in art history, medieval studies, architectural history, and religious studies.