A termék adatai:
ISBN13: | 9781009339698 |
ISBN10: | 1009339699 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 96 oldal |
Méret: | 178x127x5 mm |
Súly: | 99 g |
Nyelv: | angol |
699 |
Témakör:
Selling Books with Algorithms
Sorozatcím:
Elements in Publishing and Book Culture;
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2024. november 28.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 12.49
GBP 12.49
Az Ön ára:
5 902 (5 621 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 656 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
Amazon's algorithms guide you to the book it wants to sell. Is that the book you wanted to buy?
Hosszú leírás:
In 1997 Amazon started as a small online bookseller. It is now the largest bookseller in the US and one of the largest companies in the world, due, in part, to its implementation of algorithms and access to user data. This Element explains how these algorithms work, and specifically how they recommend books and make them visible to readers. It argues that framing algorithms as felicitous or infelicitous allows us to reconsider the imagined authority of an algorithm's recommendation as a culturally situated performance. It also explores the material effects of bookselling algorithms on the forms of labor of the bookstore. The Element ends by considering future directions for research, arguing that the bookselling industry would benefit from an investment in algorithmic literacy.
Tartalomjegyzék:
1. The Rise of Algorithms in Bookselling; 2. What is an algorithm?; 3. Searching for and Recommending Books; 4. Making the Invisible Visible; 5. Future Directions.