ISBN13: | 9781032702445 |
ISBN10: | 1032702443 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 164 oldal |
Méret: | 216x138 mm |
Súly: | 460 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 40 Illustrations, black & white; 19 Halftones, black & white; 21 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white |
667 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Szociális kérdések, szociális munka
Kisebbségek szociológiája
A mérnöki tudományok általános kérdései
Építőmérnöki tudományok, építőipar
A művészetről általában
Építészet
Környezetmérnöki tudományok
Építészet
Belsőépítészet, lakberendezés
Graphic design
Terméktervezés
Gender studies
Pedagógia általában
Nevelési módszerek és gyógypedagógia
Környezetvédelem
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Szociális kérdések, szociális munka (karitatív célú kampány)
Kisebbségek szociológiája (karitatív célú kampány)
A mérnöki tudományok általános kérdései (karitatív célú kampány)
Építőmérnöki tudományok, építőipar (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
Környezetmérnöki tudományok (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
Belsőépítészet, lakberendezés (karitatív célú kampány)
Graphic design (karitatív célú kampány)
Terméktervezés (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
Pedagógia általában (karitatív célú kampány)
Nevelési módszerek és gyógypedagógia (karitatív célú kampány)
Környezetvédelem (karitatív célú kampány)
Serving the Marginalized through Design Education
GBP 49.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Design education and practice are inherently social from process to implementation. This book explores the transformation in design education, as educators prepare their students to address complex social design problems for all people in society.
Design education and practice are inherently social from process to implementation. This book explores the transformation in design education, as educators prepare their students to address complex social design problems for all people in society.
This seven-chapter volume provides the reader with a range of viewpoints on the role of design education in shaping the world. The book begins with the overarching potential of design to address the needs of an increasingly complex society and the importance of worldview that underpins education methodology. Each chapter addresses a context that varies by discipline ? architecture, graphic, packaging and interior design ? and location ? Nigeria, Canada, Lebanon, UK and USA. The authors pull back the curtain on their educational methods and provide the reader with a candid view of their teaching outcomes. The needs of the marginalized ? victims of Asian hate, students with dyslexia, tomato farmers and even design students themselves ? are brought into focus here. These specific places and peoples provide a design context that can be translated to other situations in design education and practice.
Design educators and practitioners of many design disciplines will benefit from the philosophical discussions and the practical education examples offered here. This volume can contribute to transforming design education that will one day transform design practice to place a greater emphasis on the needs of the forgotten in society.
List of figures
List of contributors
Introduction
Steven B. Webber
Chapter 1: Learning through Freire: Applying transformative pedagogy to transform all learners
Beth Sennett
Chapter 2: Transformative teaching: New roles of experiential design educators in the post-covid era
Juanjuan ?June? He
Chapter 3: Creative and intellectual resilience: A new agenda for architectural education
Siobhan Barry
Chapter 4: Adapting practice-based learning in transdisciplinary teams to enhance student success skills
Aziza Cyamani, Charles Chioma Nwaizu and Noor Al Maamari
Chapter 5: After-care: A cross-cultural classroom to practice empathetic design
Andrea Sosa Fontaine and Tina Patel
Chapter 6: Mismatch: Inclusive design strategies through pedagogy and practice
Inge Roecker and Andrea Hoff
Index