Shakespeare and Company - Beach, Sylvia; Laughlin, James; - Prospero Internetes Könyváruház

Shakespeare and Company
 
A termék adatai:

ISBN13:9780803260979
ISBN10:08032609711
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:270 oldal
Méret:200x167x15 mm
Súly:342 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: Illus.
100
Témakör:

Shakespeare and Company

 
Kiadás sorszáma: Second Edition, New edition
Kiadó: MQ ? University of Nebraska Press
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: Trade Paperback
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 16.99
Becsült forint ár:
8 598 Ft (8 189 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

7 739 (7 370 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 860 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:
Sylvia Beach was intimately acquainted with the expatriate and visiting writers of the Lost Generation, a label that she never accepted. Like moths of great promise, they were drawn to her well-lighted bookstore and warm hearth on the Left Bank. Shakespeare and Company evokes the zeitgeist of an era through its revealing glimpses of James Joyce, Ernest Hemingway, Scott Fitzgerald, Sherwood Anderson, Andre Gide, Ezra Pound, Gertrude Stein, Alice B. Toklas, D. H. Lawrence, and others already famous or soon to be.
 
In his introduction to this new edition, James Laughlin recalls his friendship with Sylvia Beach. Like her bookstore, his publishing house, New Directions, is considered a cultural touchstone.


"In 1919 Sylvia Beach "opened an American bookshop in Paris called Shakespeare and Company. During the following two decades it became practically a clearing house for writers of this vital post-1918 period. When no publisher would touch her friend James Joyce's Ulysses, Miss Beach published it, in 1922, under her shop imprint. . . . Headquarters for the expatriate American writers, the shop was also a favorite stopping-off place for Gide, Valéry, and other faithful international friends and customers."?San Francisco Chronicle