• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Shakespeare?s Histories on Screen: Adaptation, Race and Intersectionality

    Shakespeare?s Histories on Screen by Votava, Jennie M.;

    Adaptation, Race and Intersectionality

    Sorozatcím: Shakespeare and Adaptation;

      • 13% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 671 Ft (13 973 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 13% (cc. 1 907 Ft off)
      • Discounted price 12 764 Ft (12 157 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó The Arden Shakespeare
    • Megjelenés dátuma 2025. február 20.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350326682
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 689

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This volume reframes the critical conversation about Shakespeare's histories and national identity by bringing together two growing bodies of work: early modern race scholarship and adaptation theory. Theorizing a link between adaptation and intersectionality, it demonstrates how over the past thirty years race has become a central and constitutive part of British and American screen adaptations of the English histories. Available to expanding audiences via digital media platforms, these adaptations interrogate the dialectic between Shakespeare's cultural capital and racial reckonings on both sides of the Atlantic and across time. By engaging contemporary representations of race, ethnicity, gender, sexuality, disability and class, adaptation not only creates artefacts that differ from their source texts, but also facilitates the conditions in which race and its intersections in the plays become visible.

    At the centre of this analysis stand two landmark 21st-century history adaptations that use non-traditional casting: the British TV miniseries The Hollow Crown (2012, 2016) and the American independent film H4 (2012), an all-Black Henry IV conflation. In addition to demonstrating how the 21st-century screen history illuminates both past and present constructions of embodied difference, these works provide a lens for reassessing two history adaptations from Shakespeare's 1990s box office renaissance, when actors of colour were first cast in cinematic versions of the plays. As exemplified by these formal adaptations' reappropriations of race in history, non-traditional Shakespearean casting practices are also currently shaping digital culture's conversations about race in non-Shakespearean period dramas such as Bridgerton.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations
    Acknowledgements

    Introduction - From Rodney King to Netflix's The King: Adaptation and/as Intersectionality in Shakespeare's Histories, 1991-2019

    Chapter One - Through a Glass Darkly: Race, Gender, Disability and Sophie Okonedo's Margaret of Anjou in The Hollow Crown: The Wars of the Roses

    Chapter Two -Two Yorks, the Boy and the King of Pop: Colour-Conscious Casting and Queer Seriality in The Hollow Crown, Season One

    Chapter Three - The Fat Knight in Black and White: Race, Disability, Gender, Nation, Falstaff

    Chapter Four - Straight Outta Shakespeare: H4, My Own Private Idaho and the Universality Conundrum

    Chapter Five - Film Noir, White Heat, 'Top of the World': Loncraine's Richard III in Nazi-Face

    Conclusion - Swinging the Lens: Bridgerton as Shakespearean History in Digital Cultures

    Notes
    Select Bibliography
    Index

    Több