A termék adatai:
ISBN13: | 9781009074445 |
ISBN10: | 100907444X |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 75 oldal |
Méret: | 228x152x6 mm |
Súly: | 160 g |
Nyelv: | angol |
477 |
Témakör:
Kézikönyv, enciklopédia, lexikon
Nyelvtudomány általában, szótárak
Idegen nyelvi beszédértés, kiejtés
Angol nyelv és irodalom
Kézikönyv, enciklopédia, lexikon (karitatív célú kampány)
Nyelvtudomány általában, szótárak (karitatív célú kampány)
Idegen nyelvi beszédértés, kiejtés (karitatív célú kampány)
Angol nyelv és irodalom (karitatív célú kampány)
Shaping Writing Grades
Collocation and Writing Context Effects
Sorozatcím:
Elements in Corpus Linguistics;
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2022. szeptember 8.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 17.00
GBP 17.00
Az Ön ára:
7 140 (6 800 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 1 785 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
This Element explores the relationships between collocations, writing quality grades, and relevant contextual and learner variables.
Hosszú leírás:
This Element explores relationships between collocations, writing quality, and learner and contextual variables in a first-year composition (FYC) programme. Comprising three studies, the Element is anchored in understanding phraseological complexity and its sub-constructs of sophistication and diversity. First, the authors look at sophistication through association measures. They tap into how these measures may tell us different types of information about collocation via a cluster analysis. Selected measures from this clustering are used in a cumulative links model to establish relationships between these measures, measures of diversity and measures of task, the language background of the writer and individual writer variation, and writing quality scores. A third qualitative study of the statistically significant predictors helps understand how writers use collocations and why they might be favoured or downgraded by raters. This Element concludes by considering the implications of this modelling for assessment.
Tartalomjegyzék:
1. Introduction; 2. FYC programmes and the writing context; 3. Review of collocation-writing quality studies; 4. Methodology; 5. Study one: the cluster analysis; 6. Study two: the statistical modelling; 7. Study three: qualitative understandings of writing quality; 8. Conclusions; References.