• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Singing Out: The Musical Voice in Audiovisual Media

    Singing Out by Haworth, Catherine; Carroll, Beth;

    The Musical Voice in Audiovisual Media

    Sorozatcím: Music and the Moving Image;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 549 Ft (43 380 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 3 644 Ft off)
      • Discounted price 41 905 Ft (39 910 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Edinburgh University Press
    • Megjelenés dátuma 2025. március 31.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781399508209
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 23 black and white illustrations
      4 tables
      2 line drawings
      17 images
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Takes critical and theoretical approaches to singing across audiovisual media.

    Több

    Hosszú leírás:

    Singing Out explores a broad range of singing voices and sung moments, from lavish film musical sequences, television and videogames, through to online platforms, advertising, and multimedia installation work. It illustrates the diverse ways in which the singing voice is produced and understood in different media across international contexts, taking into consideration issues such as corporeal form, age, race, reception, and gender.


    The act of singing emphasises issues of identity, technology, and the identifying markers of the voice itself, heightening communication, acting as an aid to memory, and inviting judgement. Singing demarcates and breaks down textual and conceptual boundaries, and offers an intensity of experience that gives it a special status on the soundtrack.


    Singing Out contains a range of approaches to the singing voice, offering students and researchers a variety of methodological and critical tools to understand the contemporary context and importance of singing in multimedia.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations

    Notes on Contributors

    Introduction
    Beth Carroll and Catherine Haworth

    Part I. Stardom and The Singing Body

    1. Bearer of All Things: Black Women’s Voices in 20th Century American Popular Music
    Abigail Lindo

    2. A Voice Too Much: Performance, Authenticity and Nostalgia in Biographical Television Drama Hannah Andrews and Leanne Weston

    3. Super-Natural: Television Singing, the Special Guest Star and Stevie Nicks in American Horror Story (2011-)
    Catherine Haworth

    Part II. Voices, Commerce and Consumption

    4. Singalong Advertising: Imagined Communities of Consumption
    Malcolm Cook

    5. Auto-tuning Hannah Montana: Miley Cyrus’s Child Voice and the Technological Subversion of Girlhood
    Liam Maloy

    6. Where Voice and Body Meet Again: Punjabi Rappers in Bollywood Music Videos
    Julia Szivak

    Part III. The Singing Voice as Transformation

    7. On Screen, on Stage, in Live Performance: Songs and Singing in Sister Act
    Ian Sapiro

    8. Kinshasa’s Music, Dreams and Shared Cinematic Realities: Listening to Vocal Performance in Félicité (2017)
    Chris Letcher

    9. ‘But the right words, never come’: Transformative Identities, Female Agency and Performance in Sayonara Wild Hearts
    Jennifer Smith

    Part IV. Singing, Technology and Mediation

    10. ‘We don’t have that’: Representation of Hindustani Classical Vocal Performance in YouTube Reaction Videos
    Irina Mironova

    11. ‘I see Marina, but feel Maria’: Marina Abramović’s Mediation of Callas’s Voice
    Lea Luka Sikau

    12. The World is Mine: Queer Affective Horizons in the Vocaloid Pop of Hatsune Miku
    Shelina Brown

    References

    Index

    Több