
Sound Recording Technology and American Literature
From the Phonograph to the Remix
Sorozatcím: Cambridge Studies in American Literature and Culture; 187;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 18.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 961 Ft off)
- Discounted price 8 650 Ft (8 238 Ft + 5% áfa)
9 610 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2023. február 2.
- ISBN 9781108793797
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem262 oldal
- Méret 228x152x15 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol 813
Kategóriák
Rövid leírás:
This book investigates the sustained engagement between American literature and sound recording technologies during the twentieth century.
TöbbHosszú leírás:
Phonographs, tapes, stereo LPs, digital remix - how did these remarkable technologies impact American writing? This book explores how twentieth-century writers shaped the ways we listen in our multimedia present. Uncovering a rich new archive of materials, this book offers a resonant reading of how writers across several genres, such as John Dos Passos, Langston Hughes, William S. Burroughs, and others, navigated the intermedial spaces between texts and recordings. Numerous scholars have taken up remix - a term co-opted from DJs and sound engineers - as the defining aesthetic of twenty-first century art and literature. Others have examined modernism's debt to the phonograph. But in the gap between these moments, one finds that the reciprocal relationship between the literary arts and sonic technologies continued to evolve over the twentieth century. A mix of American literary history, sound studies, and media archaeology, this interdisciplinary study will appeal to scholars, students, and audiophiles.
'... an important addition to the growing body of work that brings together literary studies and sound studies.' Robert Lawson-Peebles, Modern Language Review
Tartalomjegyzék:
Introduction: Resonant Reading: Listening to American Literature After the Phonograph; 1. Ears Taut to Hear: John Dos Passos Records America; 2. Ethnographic Transcription and the Jazz Auto/Biography: Alan Lomax, Jelly Roll Morton, Zora Neale Hurston, and Sidney Bechet; 3. Press Play: Jack Kerouac, William S. Burroughs, and the Tape Recorder; 4. The Stereophonic Poetics of Langston Hughes and Amiri Baraka; 5. From Cut-Up to Mashup: Literary Remix in the Digital Age, feat. Kevin Young, and Chuck Palahniuk; A Post-Electric Postscript: Recording and Remix Onstage.
Több