ISBN13: | 9781032322650 |
ISBN10: | 1032322659 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 244 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 1 Illustrations, black & white; 1 Halftones, black & white |
700 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Színházművészet
Vallástudomány általában
Európa történelme
Iszlám
További képzőművészeti ágak
Egyéb előadóművészeti ágak
Kulturális tanulmányok
Média és kommunikációtudomány általában
Kulturális antropológia
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Színházművészet (karitatív célú kampány)
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Iszlám (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Egyéb előadóművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Kulturális antropológia (karitatív célú kampány)
Staging Muslims in Britain
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
This scholarly volume delves into the manner in which British Muslims articulate their cultural, social, and religious identities through theatrical productions in 21st-century Britain and examines their portrayal within these performances.
This scholarly volume delves into the manner in which British Muslims articulate their cultural, social and religious identities through theatrical productions in 21st-century Britain and examines their portrayal within these performances.
The study investigates the factors influencing the emergence and evolution of Islamic theatre in Britain, providing an in-depth analysis of plays by British playwrights of both Muslim and non-Muslim origins that have shaped the trajectory of British Islamic theatre from the late 20th century to the present. Önder Çak?rtaş critically examines how British playwrights, predominantly of Muslim origin but also including some of non-Muslim origin, depict Muslim identity and culture from their unique perspectives, particularly in the context of post-9/11 society. Adopting a comprehensive approach to Islamic playwriting and performance, this book highlights the accomplishments and contributions of contemporary British playwrights, primarily from Muslim backgrounds.
This study will be of significant interest to scholars and students in theatre studies, as well as related disciplines such as Islamic studies, sociology and political science.
Acknowledgements
Preface
Introduction: For Whom the Bell Tolls?: Dangerization of Islam in the 21st Century Britain and the Birth of British Islamic Theatre
Chapter 1. Islamic Playwriting: Theories and Techniques of Production
Chapter 2. Performances of Muslimness: Theatre Venues of Islamic Representations
Chapter 3. Representing Self-Image: Islamic Subjectivities, Homogeneities and Heterogeneities
Chapter 4. Theatricalizing Femininities: Islamic Womanliness, Veiling and Demonization of Muslim Women
Chapter 5. Acts of Masculinities: Muslim Manhood, Youth Culture and Dissent
Chapter 6. Rising Voices Against Marginalization: Racialization, Muslim Anger and Radicalization
Conclusion: Muslims are coming!
References
Index