
Stone, Flesh, Spirit: The Entombment of Christ in Late Medieval Burgundy and Champagne
The Entombment of Christ in Late Medieval Burgundy and Champagne
Sorozatcím: Art and Material Culture in Medieval and Renaissance Europe; 2;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 126.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 4 276 Ft off)
- Discounted price 49 173 Ft (46 832 Ft + 5% áfa)
53 449 Ft
Beszerezhetőség
Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma LAM
- Kiadó BRILL
- Megjelenés dátuma 2015. március 27.
- ISBN 9789004264113
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem236 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 493 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
The sculpted Entombment of Christ in Burgundy and Champagne is examined from various viewpoints in Stone, Flesh, Spirit. Whether invoking the Holy Sepulcher or pathos by proxy, the Entombments are a testament to the power of late medieval devotion.
TöbbHosszú leírás:
Grief binds the worshipers together in an adagio of sorrow as they encounter the sculptural representation of the Entombment of Christ. Located in funerary chapels, parish churches, cemeteries, and hospitals, these works embody the piety of the later Middle Ages. In this book, Donna Sadler examines the sculptural Entombments from Burgundy and Champagne through a variety of lenses, including performance theory, embodied perception, and the invocation of the absent presence of the Holy Sepulcher. The author demonstrates how the action of Joseph of Arimathea and Nicodemus entombing Christ in the presence of the Marys and John operates in a commemorative and collective fashion: the worshiper enters the realm of the holy and becomes a participant in the biblical event.
TöbbTartalomjegyzék:
Contents
Acknowledgements ix
List of Illustrations xi
Introduction 1
1 The Origins of the Entombment of Christ 7
2 The Entombment of Christ: Echoes of the Performative Piety of the
Sculpture at the Chartreuse de Champmol 25
3 The Entombment of Christ: The Absent Presence of the Resurrected
Christ and the Holy Sepulcher 72
4 Hocus Pocus: The Entombment of Christ and Medieval Performance 111
5 Conclusion: The Entombments in the Context of Late Medieval
Sculpture 149
Bibliography 199
Index 229