
Strategic Management and the Circular Economy
Sorozatcím: Routledge Research in Strategic Management;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 43.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 226 Ft off)
- Discounted price 20 037 Ft (19 083 Ft + 5% áfa)
22 263 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2020. április 30.
- ISBN 9780367514563
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 21 Tables, black & white 788
Kategóriák
Rövid leírás:
1: The Dynamic CE-SWOT
Hosszú leírás:
In recent years, the Circular Economy (CE) has gained worldwide attention as an effective alternative economic system to the current take-make-waste model of production and consumption. As more and more firms begin to recognize the potential of this novel approach, the CE quickly moves from theory to practice and the demand for a coherent and structured strategic approach ? one that companies can rely upon when commencing their circular journey ? grows accordingly. Strategic Management and the Circular Economy aims to bridge the theory-practice gap by putting forward a detailed step-by-step process for analysis, formulation, and planning of CE strategies.
Starting from a solid framework of easy-to-grasp constructs (key principles, business objectives and areas of intervention), the authors guide the reader through an understanding of how conventional tools for strategic management can be re-programed under a CE perspective. To assist learning and encourage circular thinking, the reader is constantly prompted with examples of how forward-looking companies across industries and geographies are already applying circular strategies to future-proof their operations, boost innovation, penetrate new markets and secure customer loyalty.
Strategic Management and the Circular Economy aims to bridge the theory-practice gap by putting forward a detailed step-by-step process for design, implementation and execution of CE strategies.
TöbbTartalomjegyzék:
Part I: An Overview
Chapter 1 ? The Challenges of the Produce-Use-Dispose Model
- Introduction
- Exceeding Planetary Natural Thresholds
- Scarcity of Raw Materials and Price Volatility
- Rising Middle-Class Population
- Structural Inefficiencies of the Current Economic Model
- Conclusions
Chapter 2 ? An introduction to the Circular Economy
- Introduction
- Biosphere and Technosphere Products
- Technological, Regulatory and Social Factors
- Conclusions
Part II: Circular Economy Strategy: Setting the Stage
Chapter 3 ??A CE Framework for Action
- Introduction
- EMS Versus CE
- CE Guiding Principles
- CE Business Objectives
- CE Areas of Intervention
- Conclusions
Chapter 4 ? CE Enabling Technologies
- Introduction
- Digital Technologies
- Design & Engineering Technologies
- Conclusions
Chapter 5 ? Business Models for a CE
- Introduction
- Net-Zero Innovation
- Servitization
- Product Life Extension
- Product Residual Value Recovery
- Conclusions
Part III: CE Strategic Management
Chapter 6 ? Introducing the CE Strategic Process?
- Introduction
- Organizational Culture
- The CE Strategic Process
- Current Strategy Identification
- Idea Trees
- Supporting Methods for Idea Tree Analysis: Circular Brainstorming
- Conclusions
Chapter 7 ? CE Data Collection and Prioritization: Firm, Industry and External Levels of Analysis
- Introduction
- The Value Chain
- Supporting Methods for Undertaking Value Chain Analysis: Interviewing Key Personnel
- The VRIE Framework
- Five Forces
- Supporting Methods for Undertaking CE Industry Analysis: Interviewing Key Personnel
- PEST
- Supporting Methods for Undertaking PEST Analysis: Interviewing Key Personnel
- Conclusions
Chapter 8 ? CE Data Integration
- Introduction
- PEST vs 5 Forces Matrix
- SWOT Analysis
- SWOT Adaptation Több