Tabletop Game Accessibility - Heron, Michael James; - Prospero Internetes Könyváruház

Tabletop Game Accessibility: Meeple Centred Design
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032541594
ISBN10:1032541598
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:248 oldal
Méret:234x156 mm
Súly:458 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 8 Illustrations, black & white; 128 Illustrations, color; 6 Halftones, black & white; 127 Halftones, color; 2 Line drawings, black & white; 1 Line drawings, color; 12 Tables, black & white
636
Témakör:

Tabletop Game Accessibility

Meeple Centred Design
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: CRC Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 44.99
Becsült forint ár:
23 619 Ft (22 495 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

18 896 (17 996 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 4 724 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This foundational resource on tabletop game accessibility provides actionable guidelines on how to make games accessible for people with disabilities. The book contextualizes this practical guidance within a philosophical framework of how the relatively abled can ethically address accessibility issues within game design.

Hosszú leírás:

This foundational resource on the topic of tabletop game accessibility provides actionable guidelines on how to make games accessible for people with disabilities. This book contextualises this practical guidance within a philosophical framework of how the relatively abled can ethically address accessibility issues within game design.


This book helps readers to build understanding and empathy across the various categories of accessibility. Chapters on each category introduce ?the science?, outline the game mechanics and games that show exemplar problems, relate these to the real-world situations that every player may encounter, and then discuss how to create maximally accessible games with reference to the accessibility guidelines and specific games that show ?best-in-class? examples of solutions.


This book will be of great interest to all professional tabletop and board game designers as well as digital game designers and designers of other physical products.

Tartalomjegyzék:

1. Introduction


2. Colour Blindness


3. Visual Accessibility


4. Cognitive Accessibility


5. Physical Accessibility


6. Emotional Accessibility


7. Socioeconomic Accessibility


8. Communicative Accessibility


9. Applying the Tabletop Accessibility Guidelines


10. Conclusion