• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Architectural Image and Early Modern Science: Wendel Dietterlin and the Rise of Empirical Investigation

    The Architectural Image and Early Modern Science by Petcu, Elizabeth J.;

    Wendel Dietterlin and the Rise of Empirical Investigation

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 549 Ft (43 380 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 555 Ft off)
      • Kedvezményes ár 40 994 Ft (39 042 Ft + 5% áfa)

    45 549 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2024. december 19.

    • ISBN 9781009422536
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem476 oldal
    • Méret 261x186x25 mm
    • Súly 1160 g
    • Nyelv angol
    • 655

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book exposes how artist-architects from D&&&252;rer to Rubens inspired modern empirical philosophy and science.

    Több

    Hosszú leírás:

    The Architectural Image and Early Modern Science: Wendel Dietterlin and the Rise of Empirical Investigation explores how architectural media came to propel scientific discourse between the eras of D&&&252;rer and of Rubens. It is also the first English-language book to feature the polymathic, eccentric, and long-misunderstood artist Wendel Dietterlin (c. 1550-1599). Here, Elizabeth J. Petcu reveals how architectural paintings, drawings, sculptures, and prints became hotbeds of early modern empiricism, the idea that knowledge derives from sensory experience. She demonstrates how Dietterlin's empirical imagery of architecture came into dialogue with the image-making practices of early modern scientists, a rapport that foreshadowed the intimate relationships between architecture and science today. Petcu's astute insights offer historians of art, science, and architecture a new framework for understanding the role of architectural images in the foundations of modern science. She also provides a coherent narrative regarding the interplay between early modern art, architecture, and science as a catalyst for modern empirical philosophy.

    'In this immensely learned and beautifully illustrated book, Elizabeth J. Petcu reveals the vast ambitions and stunning virtuosity of Wendel Dietterlin's architectural images. Petcu illuminates the protean nature of Dietterlin's work as he strove to realize for architecture the prestige and potential of artistic and natural philosophical inquiry. Working in the creative hothouse of Strasbourg with its unfettered experimentation by artisans and printers, Dietterlin raised architectural image-making to new epistemic status. The book is also a demonstration of Petcu's own virtuosity and the remarkable versatility of her scholarship - crossing languages, fields, and vast realms of scholarship with ease. Like its protagonist, her book is endlessly inventive.' Pamela H. Smith, Seth Low Professor of History, Columbia University

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Editorial note; Acknowledgements; Introduction: the renaissance of architecture as art and science; 1. Architecture's figural turn; 2. Devising the Architectura: rationalism and empiricism in architectural design; 3. Drafting the Architectura: drawing as research in art, architecture, and science; 4. Printing the Architectura: architectural etching becomes alchemical inquiry; 5. Dissecting the Architectura: anatomy, ornament, and the limits of figuration; 6. Deconstructing the Architectura: enduring matter and transient forms in Peru; Conclusion: the death and the life of the architectural image; Selective bibliography; Index.

    Több