
The Art of Mary Linwood
Embroidery, Installation, and Entrepreneurship in Britain, 1787-1845
Sorozatcím: Material Culture of Art and Design;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
- Discounted price 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)
14 671 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2025. június 26.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350428126
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 16 colour & 46 bw illus 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
The Art of Mary Linwood is the first book on Leicester textile artist Mary Linwood (1755-1845) and catalogue of her work.
When British textile artist and gallery owner Mary Linwood died in 1845 just shy of 90 years old, her estate was worth the equivalent of ?5,199,822 in today's currency. As someone who made, but did not sell, embroidered replicas of famous artworks after artists such as Gainsborough, Reynolds, Stubbs, and Morland, how did she accumulate so much money? A pioneering woman in the male-dominated art world of late Georgian Britain, Linwood established her own London gallery in 1798 that featured copies of well-known paintings by these popular artists.
Featuring props and specially designed rooms for her replicas, she ensured that her visitors had an entertaining, educational, and kinetic tour, similar to what Madame Tussaud would do one generation later. The gallery's focus on picturesque painters provided her London visitors with an idyllic imaginary journey through the countryside. Its emphasis on quintessentially British artists provided a unifying focus for a country that had recently emerged from the threat of Napoleonic invasion.
This book brings to the fore Linwood's gallery guides and previously unpublished letters to her contemporaries, such as Birmingham inventor Matthew Boulton and Queen Charlotte. It also includes the first and only catalogue of Linwood's extant and destroyed works. By examining Linwood's replicas and their accompanying objects through the lens of material culture, the book provides a much-needed contribution to the scholarship on women and cultural agency in the early 19th century.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgements
List of Plates
List of Figures
Introduction
1. Embroidery, Education, and Commerce: Linwood's Early Years
2. The Pantheon and Hanover Square Exhibitions
3. Portraiture, Publications, and Promotion
4. The Leicester Square Gallery: Performing British Patriotism
5. Of Students and Studying: The Academic Tradition and the Scripture Room
6. Linwood's Legacies
Appendix: Catalogue of Linwood's Textiles
Notes
Bibliography