ISBN13: | 9781032653228 |
ISBN10: | 1032653221 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 80 oldal |
Méret: | 216x138 mm |
Súly: | 120 g |
Nyelv: | angol |
766 |
A mérnöki tudományok általános kérdései
Környezetmérnöki tudományok
Általános gazdasági, üzleti könyvek
Közgazdaságtan
Termelőipar
Vállalkozások általában
További könyvek a gazdaság területén
A mérnöki tudományok általános kérdései (karitatív célú kampány)
Környezetmérnöki tudományok (karitatív célú kampány)
Általános gazdasági, üzleti könyvek (karitatív célú kampány)
Közgazdaságtan (karitatív célú kampány)
Termelőipar (karitatív célú kampány)
Vállalkozások általában (karitatív célú kampány)
További könyvek a gazdaság területén (karitatív célú kampány)
The Business of New Process Diffusion
GBP 19.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This short text explores entrepreneurship, innovation and process diffusion through the example of the development of float glass. By using the glass industry as an example to draw out the key themes of innovation and diffusion theory, this book uses its specific industrial history to form an illuminating case study.
The Business of New Process Diffusion explores entrepreneurship, innovation and process diffusion through the example of the development of float glass. The significance of the glass industry as a vehicle for studying innovation activities has been recognised for some time. By using it as an example to draw out the key themes of innovation and diffusion theory, this book uses its specific industrial history to form an illuminating case study.
Little has been written in terms of the management of the early float glass start-ups, resulting in a gap in the literature. This book seeks to remedy this by recounting developments through the lens of one of the leading glass technologists involved in the process at the time, using historical and archival material, and artefacts from the period. It illustrates the business origins of the process and its invention, progressing to innovation, competition in the market, first successful production, licensing and patents, and the management of the start-ups leading to market leadership: all significant to the study of technology, entrepreneurship and innovation.
This short-form volume provides a concise but rich resource for researchers and students of the theory and practice of innovation, new process diffusion and start-up management.
1. Introduction 2. New Process Diffusion 3. Case Study ? Management of the Early Float Glass Start-ups 4. Conclusions