
The Economics of the Good, the Bad and the Ugly
Secrets, Desires, and Second-Mover Advantages
Sorozatcím: The Graz Schumpeter Lectures;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2018. augusztus 2.
- ISBN 9781138606982
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem268 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 660 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 17 Illustrations, black & white; 17 Line drawings, black & white; 6 Tables, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In his series of Schumpeter lectures, the author uses his analysis of the three-person duel (or ?truel?) in The Good, the Bad and the Ugly, as a starting point to argue that the truel between desires, secrets and second-mover advantages account for a large share of social problems and failures in politics and business.
TöbbHosszú leírás:
The highly praised Western, The Good, the Bad, and the Ugly, has been used in many game-theory courses over the years and has also found its way into leading journals of this field. Using the rich material offered by this movie, alongside other elements from popular culture, literature and history, this book furthers this exploration into a fascinating area of economics.
In his series of Schumpeter lectures, Manfred J. Holler uses his analysis of Sergio Leone?s movie as a starting point to argue that combinations of desires, secrets and second-mover advantages trigger conflicts but also allow for conflict resolution. Many people and organizations have a desire for secrecy, and this is often motivated by a desire to create a second-mover advantage, and by undercutting the second-mover advantage of others. This book demonstrates that the interaction of these three ingredients account for a large share of social problems and failures in politics and business but, somewhat paradoxically, can also help to overcome some of the problems that result by applying one or two of them in isolation.
This book has been written for curious readers who want to see the world from a different perspective and who like simple mathematics alongside story telling. Its accessible approach means that it will be of use to students and academics alike, especially all those interested in decision making, game theory, and market entry.
TöbbTartalomjegyzék:
Preface and alternative facts, 1. The trailer, 2. On desires, 3. Second-mover advantages, 4. Secrets: How to create and how to deal with them, 5. Justice in the end?. References. Index
Több