ISBN13: | 9781032037752 |
ISBN10: | 103203775X |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 290 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 535 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 19 Illustrations, black & white; 19 Halftones, black & white; 12 Tables, black & white |
673 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Színházművészet
Filmművészet (valamint televíziózás és rádiózás)
Általános filozófia művek
Média- és kommunikációs ipar
Európa történelme
További könyvek a történettudomány területén
További képzőművészeti ágak
Egyéb előadóművészeti ágak
Gender studies
Kulturális tanulmányok
További könyvek a szociológia területén
Média és kommunikációtudomány általában
Nemzetközi kapcsolatok
Politika és gazdaság
További könyvek a politikatudomány területén
Jogtudomány általában, kézikönyvek
Pedagógia általában
Hagyománykincs
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Színházművészet (karitatív célú kampány)
Filmművészet (valamint televíziózás és rádiózás) (karitatív célú kampány)
Általános filozófia művek (karitatív célú kampány)
Média- és kommunikációs ipar (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
További könyvek a történettudomány területén (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Egyéb előadóművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
További könyvek a szociológia területén (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Nemzetközi kapcsolatok (karitatív célú kampány)
Politika és gazdaság (karitatív célú kampány)
További könyvek a politikatudomány területén (karitatív célú kampány)
Jogtudomány általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Pedagógia általában (karitatív célú kampány)
Hagyománykincs (karitatív célú kampány)
The Eurovision Song Contest as a Cultural Phenomenon
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Drawing from the wealth of academic literature about Eurovision written over the last two decades, this book consolidates and recognizes Eurovision's relevance in academia by analysing its contribution to different fields of study.
Drawing from the wealth of academic literature about the Eurovision Song Contest (ESC) written over the last two decades, this book consolidates and recognizes the ESC's relevance in academia by analysing its contribution to different fields of study.
The book brings together leading ESC scholars from across disciplines and from across the globe to reflect on the intersection between their academic fields of study and the ESC by answering the question: what has the ESC contributed to academia? The book also draws from fields rarely associated with the ESC, such as Law, Business and Research Methodologies, to demonstrate the contest's broad utility in research, pedagogy and in practice.
Given its interdisciplinary approach, this volume will be of interest to scholars and students working in cultural, media, and music studies, as well as those interested in the intersections between these areas and politics, law, education, pedagogy, and history.
Part I From Lugano to the Classroom: The ESC and Academia; 1. The Grand Tour: The Origins of the ESC as a Cultural Phenomenon; 2. The Eurovision Song Contest: An Academic Phenomenon; 3. A Human Rights-Based Analysis of the Eurovision Song Contest and the European Broadcasting Union; Part II From Past to Present: History, Politics and Society; 4. The Mythology of Song Contests; 5. Teaching European History and Memory through Eurovision During the Covid-19 Pandemic; 6. A March for Power: The Variety of Political Programs on the Eurovision Stage; 7. The Molitva Factor: Eurovision and ?Performing? National Identity in World Politics; 8. A Critical Pedagogical Eurovision Euphoria: The Potential of the Eurovision Song Contest to Promote Values Propagated by the European Union within Formal Learning Contexts; 9. Sharing Values in the Eurovision Song Contest and OTI Festival: The Moral Fourth Person in the Lyrics of the Winning Songs; 10. Eurovision in the Boardroom: What Does Voting Order Tell Us About Decision Making?; Part III From Stage to Screen: Film, Media, and Music; 11. High, Low, and Participatory: The Eurovision Song Contest and Cultural Studies; 12. Queer Camp Against Franco: Iván Zulueta?s Eurovision Song Contest Parody Un Dos Tres; 13. The Eurovision Song Contest and European Television History: Continuity, Adaptation, Experimentation; 14. From Trouble to Bubble? The Ambiguous Relationship between Professional Journalists and Fan Media in the Eurovision Song Contest; 15. Domesticity, Mass Media, and Moving-Image Aesthetics: The Visual Identity of the Eurovision Song Contest as a Hospitable Platform; 16. Armchair Researchers: Modes of Ethnographic Research for Understanding and Experiencing Eurovision; 17. Between Concepts and Behaviors: The Eurovision Song Contest and Ethnomusicology