A termék adatai:
ISBN13: | 9780521017008 |
ISBN10: | 0521017009 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 228 oldal |
Méret: | 228x153x16 mm |
Súly: | 316 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 11 b/w illus. 1 table |
0 |
Témakör:
Területi, regionális tanulmányok
Történelem
Politika általában, kézikönyvek
Közigazgatás
Politikai rendszerek és elméletek
További könyvek a politikatudomány területén
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Történelem (karitatív célú kampány)
Politika általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Közigazgatás (karitatív célú kampány)
Politikai rendszerek és elméletek (karitatív célú kampány)
További könyvek a politikatudomány területén (karitatív célú kampány)
The Evolution of Presidential Polling
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2003. január 20.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 24.99
GBP 24.99
Az Ön ára:
10 496 (9 996 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 2 624 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
Explains how presidential polling evolved.
Hosszú leírás:
The Evolution of Presidential Polling is a book about presidential power and autonomy. Since Roosevelt, virtually all presidents have employed private polls in some capacity. This book attempts to explain how presidential polling evolved from a rarely conducted secretive enterprise, to a commonplace event that is now considered an integral part of the presidency. Professor Eisinger contends that because presidents do not trust institutions such as Congress, the media and political parties - all of which also gauge public opinion - they opt to gain autonomy from these institutions by conducting private polls to be read and interpreted solely for themselves.
"[A] pioneering book...illuminates the field with an inventive and rigorous research agenda." Brandon Rottinghaus, University of Idaho, Public Opinion Quarterly
"[A] pioneering book...illuminates the field with an inventive and rigorous research agenda." Brandon Rottinghaus, University of Idaho, Public Opinion Quarterly
Tartalomjegyzék:
1. Seeking autonomy: the origins and growth of presidential polling; 2. Planting the seeds of presidential polling; 3. Checks and imbalances: congress and presidential polling; 4. Dodging the hill: presidential polling in the post-Eisenhower years; 5. Take the money and poll: parties and the public opinion presidency; 6. The media are not messengers; 7. Counting the people: the evolution of quantification and its effects on presidential polling; 8. White House polling in the post-Watergate era; 9. Presidential polling in the post-Reagan era: consequences and implications.