A termék adatai:
ISBN13: | 9781501368646 |
ISBN10: | 1501368648 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 272 oldal |
Méret: | 215x139 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 15 bw illus |
570 |
Témakör:
Optimalizáció, lineáris programozás, játékelmélet
Számítógépes játékok
További könyvek a játékok területén
Média és kommunikációtudomány általában
Optimalizáció, lineáris programozás, játékelmélet (karitatív célú kampány)
Számítógépes játékok (karitatív célú kampány)
További könyvek a játékok területén (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
The History and Allure of Interactive Visual Novels
Sorozatcím:
Approaches to Digital Game Studies;
Kiadó: Bloomsbury Academic
Megjelenés dátuma: 2023. július 13.
Kötetek száma: Hardback
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 90.00
GBP 90.00
Az Ön ára:
36 817 (35 064 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 9 204 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Nem tudnak pontosabbat?
Hosszú leírás:
Visual novels (VNs), a ludic video game genre that pairs textual fiction stories with anime-like images and varying degrees of interactivity, have increased in popularity among Western audiences in recent years. Despite originating in Japan, these stories have made their way into global culture as a genre accessible for both play and creation with wide-ranging themes from horror and loneliness to sexuality.
The History and Allure of Interactive Visual Novels begins with a comprehensive overview of the visual novel genre and the cultural evolution that led to its rise, then explains the tropes and appeal of subgenres like bishojo (cute girl games), detective games, horror, and eroge (erotic games). Finally, the book explores the future of the genre in both user-generated games and games from other genres that liberally borrow both narrative and ludological themes from visual novels.
Whether you're a long-standing fan of the genre or a newcomer looking for a fresh experience, The History and Allure of Interactive Visual Novels will provide an accessible and critically engaging overview of a genre that is rich in storytelling yet often overlooked.
The History and Allure of Interactive Visual Novels begins with a comprehensive overview of the visual novel genre and the cultural evolution that led to its rise, then explains the tropes and appeal of subgenres like bishojo (cute girl games), detective games, horror, and eroge (erotic games). Finally, the book explores the future of the genre in both user-generated games and games from other genres that liberally borrow both narrative and ludological themes from visual novels.
Whether you're a long-standing fan of the genre or a newcomer looking for a fresh experience, The History and Allure of Interactive Visual Novels will provide an accessible and critically engaging overview of a genre that is rich in storytelling yet often overlooked.