ISBN13: | 9781032318417 |
ISBN10: | 1032318414 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 82 oldal |
Méret: | 216x138 mm |
Súly: | 310 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 2 Illustrations, black & white; 2 Line drawings, black & white; 4 Tables, black & white |
699 |
Digitális jel-, hang- és képfeldolgozás
A művészetről általában
Filmművészet (valamint televíziózás és rádiózás)
Közgazdaságtan
Média- és kommunikációs ipar
Az internetről általában
Média és kommunikációtudomány általában
Újságírás, zsurnalisztika
Digitális jel-, hang- és képfeldolgozás (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Filmművészet (valamint televíziózás és rádiózás) (karitatív célú kampány)
Közgazdaságtan (karitatív célú kampány)
Média- és kommunikációs ipar (karitatív célú kampány)
Az internetről általában (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Újságírás, zsurnalisztika (karitatív célú kampány)
The Institutional Development of Podcasting
GBP 49.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Referring back to the early 2000s, this book traces the development of podcasting from a ?do-it-yourself? medium by amateurs into its current environment, where a wide variety of individuals, organizations, and platforms operate in an increasingly crowded and competitive market.
Referring back to the early 2000s, this book traces the development of podcasting from a ?do-it-yourself? medium by amateurs into its current environment, where a wide variety of individuals, organizations, and platforms operate in an increasingly crowded and competitive market.
Through original case studies of shows and platforms including "The Daily" and Spotify, the authors explore the processes and effects of commercialization, platformization, and datafication in the industry. Drawing on institutional theory and the growing body of scholarly literature about podcasting, they examine the shifts and reorientations in institutional logics that characterize podcasting and present the different types of actors that operate in the commercial and noncommercial podcast markets.
The Institutional Development of Podcasting will be of interest to advanced students and researchers of audio media, journalism, and media industries.
List of figures
List of tables
Preface
Acknowledgements
Chapter 1: Podcast studies and institutionalism
Chapter 2: A history of podcasting
Chapter 3: The business of podcasting
Chapter 4: The platformization and datafication of podcasting
Chapter 5: Conclusion: the institutional development of podcasting
Index