ISBN13: | 9781032928517 |
ISBN10: | 1032928514 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 186 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 480 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 65 Illustrations, black & white; 15 Illustrations, color |
695 |
A művészetről általában
Vallástudomány általában
Kereszténység
Bibliakiadások és -értelmezések
Középkor (XV. század végéig)
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig)
Európa történelme
Művészettörténet általában
Középkor
Reneszánsz
További képzőművészeti ágak
Gender studies
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Kereszténység (karitatív célú kampány)
Bibliakiadások és -értelmezések (karitatív célú kampány)
Középkor (XV. század végéig) (karitatív célú kampány)
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig) (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Középkor (karitatív célú kampány)
Reneszánsz (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
The Legend of Veronica in Early Modern Art
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book explores the dual roles of legends about the apocryphal character of Veronica and the history of the "true image" relic as factors in the Franciscans? choice to insert her into the Via Crucis in Jerusalem as the Sixth Station, between the early thirteenth and early fourteenth centuries.
In The Legend of Veronica in Early Modern Art, Katherine T. Brown explores the lore of the apocryphal character of Veronica and the history of the ?true image? relic as factors in the Franciscans? placement of her character into the Via Crucis (Way of the Cross) as the Sixth Station, in both Jerusalem and Western Europe, around the turn of the fifteenth century.
Katherine T. Brown examines how the Franciscans adopted and adapted the legend of Veronica to meet their own evangelical goals by intervening in the fabric of Jerusalem to incorporate her narrative - which is not found in the Gospels - into an urban path constructed for pilgrims, as well as in similar participatory installations in churchyards and naves across Western Europe. This book proposes plausible reasons for the subsequent proliferation of works of art depicting Veronica, both within and independent of the Stations of the Cross, from the early fifteenth through the mid-seventeenth centuries. This book will be of interest to scholars in art history, theology, and medieval and Renaissance studies.
Introduction 1. Veronica in Legend and Literature 2. The Sudarium Relic as Material Object in the West 3. Via Crucis 4. Jerusalem Abroad and Theological Rationales 5. Viewing Veronica through the Lens of Gender 6. The Iconography of Veronica in Western European Art. Epilogue