The Librarian's Guide to Learning Theory - Medaille, Ann; - Prospero Internetes Könyváruház

The Librarian's Guide to Learning Theory

Practical Applications in Library Settings
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Facet Publishing
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 45.00
Becsült forint ár:
23 010 Ft (21 915 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

18 409 (17 532 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 4 602 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 2-3 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book will help library and information professionals better understand how people learn in order to improve support for instruction in their library. This book will be useful for library and information professionals seeking to better understand their community and service users.

Hosszú leírás:

This book will help library and information professionals better understand how people learn in order to improve support for instruction in their library.


From book clubs to media facilities, libraries support learning in numerous ways. In this accessible handbook, Medaille unchains the field of learning theory from its verbose and dense underpinnings to show how libraries can use concepts and principles to better serve the needs of their users.


Readers will discover:



  • concrete ways to improve library instruction, spaces, services, resources, and technologies

  • succinct overviews of major learning theories drawn from the fields of psychology, education, philosophy and many more

  • summaries of the most relevant aspects of each theory and instructional methods, showing how the various theories interact and support each other.

This book will be useful for library and information professionals seeking to better understand their community and service users.

Tartalomjegyzék:

Acknowledgments Introduction 1. Constructing Knowledge 2. Collaboration 3. Attention 4. Multimedia 5. Observation 6. Self-Regulation 7. Motivation 8. Affect 9 Context 10. Dialogue 11. Inquiry 12. Imagination 13. Guidance 14. Individual Differences Index