• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    The Limits of Identity: Early Modern Venice, Dalmatia, and the Representation of Difference

    The Limits of Identity: Early Modern Venice, Dalmatia, and the Representation of Difference by Barzman, Karen-edis;

    Sorozatcím: Art and Material Culture in Medieval and Renaissance Europe; 7;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 152.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        64 478 Ft (61 408 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 5 158 Ft off)
      • Discounted price 59 320 Ft (56 495 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó BRILL
    • Megjelenés dátuma 2017. május 15.

    • ISBN 9789004331501
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem372 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 765 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book examines the production of collective ?Venetian-ness? in early modern representation before turning to the portrayal of populations in Venetian Dalmatia?s borderlands, where those in metropolitan Venice began to perceive difference and imaginings of belonging began to break down.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book considers the production of collective identity in Venice (Christian, civic-minded, anti-tyrannical), which turned on distinctions drawn in various fields of representation from painting, sculpture, print, and performance to classified correspondence. Dismemberment and decapitation bore a heavy burden in this regard, given as indices of an arbitrary violence ascribed to Venice?s long-time adversary, ?the infidel Turk.? The book also addresses the recuperation of violence in Venetian discourse about maintaining civic order and waging crusade. Finally, it examines mobile populations operating in the porous limits between Venetian Dalmatia and Ottoman Bosnia and the distinctions they disrupted between ?Venetian? and ?Turk? until their settlement on farmland of the Venetian state. This occurred in the eighteenth century with the closing of the borderlands, thresholds of difference against which early modern ?Venetian-ness? was repeatedly measured and affirmed.

    "Inspired by the work of Benedict Anderson, Barzman undertakes an interdiscplinary study of Veneitan identity, venezianita. A central question of the book is "did 'Venetian-ness' extend to the limits of this dispersed, trans-regional state, particularly its limits to the east where it bordered the Ottoman Empire"(2)? Barzman explores this qustion in five chapters [...] All five chapters are meticulously researched and footnoted, and Brill is to be complemented for producing such a wonderfully illustrated volume. Barzman's interdiscplinary work points to the complexity of Venetian identity and the important role of the Adriatic coast and Dalmatian territories in shaping that identity."
    David D'Andrea, in Sixteenth Century Journal, XLIX (2018).


    Több

    Tartalomjegyzék:

    This book examines the production of collective ?Venetian-ness? in early modern representation before turning to the portrayal of populations in Venetian Dalmatia?s borderlands, where those in metropolitan Venice began to perceive difference and imaginings of belonging began to break down.

    Több