The Marketplace of Print - Halasz, Alexandra; - Prospero Internetes Könyváruház

The Marketplace of Print: Pamphlets and the Public Sphere in Early Modern England
 
A termék adatai:

ISBN13:9780521582094
ISBN10:0521582091
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:256 oldal
Méret:229x152x19 mm
Súly:550 g
Nyelv:angol
0
Témakör:

The Marketplace of Print

Pamphlets and the Public Sphere in Early Modern England
 
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 90.00
Becsült forint ár:
46 021 Ft (43 830 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

36 817 (35 064 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 9 204 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

A 1997 examination of early modern pamphlets and their place in the debate about the marketplace and the public sphere.

Hosszú leírás:
Early modern pamphlets serve as an important vehicle for examining print culture, particularly the historical entanglement between the technology of print and a developing capitalism. Attention to the controversies surrounding their circulation reveals that pamphlets became a focus for anxieties about print culture in general. Alexandra Halasz combines close readings of pamphlets by Robert Greene, Thomas Nashe, Gabriel Harvey, Thomas Deloney and John Taylor, among others, with a discussion of the history and deployment of print technology and its specifically English organization as a monopoly. Taking account of the theoretical and historical issues surrounding textual property, authorship and publicity, The Marketplace of Print, first published in 1997, is both a work of historical recovery and a reflection on the ongoing problems of the relationship between the marketplace and the public sphere.

"Those readers desiring a theoretical and largely economic approach to the production and dissemination of early modern pamphlets will be impressed...with both the content and dexterity of the analysis." Paul J. Voss, South Atlantic Review
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments; Introduction; 1. Print matters; 2. Figuring the marketplace of print; 3. The patrimony of learning; 4. Artisanal dispossession; 5. The public sphere and the marketplace; Afterword; Notes; Bibliography; Index.