• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Middle Ages in Computer Games ? Ludic Approaches to the Medieval and Medievalism: Ludic Approaches to the Medieval and Medievalism

    The Middle Ages in Computer Games ? Ludic Approaches to the Medieval and Medievalism by Houghton, Robert;

    Ludic Approaches to the Medieval and Medievalism

    Sorozatcím: Medievalism;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 95.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        48 079 Ft (45 790 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 808 Ft off)
      • Kedvezményes ár 43 272 Ft (41 211 Ft + 5% áfa)

    48 079 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Boydell and Brewer
    • Megjelenés dátuma 2024. november 5.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781843847298
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem372 oldal
    • Méret 234x156x23 mm
    • Súly 628 g
    • Nyelv angol
    • 643

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Offers the most comprehensive analysis and discussion of medievalist computer games to date.

    Több

    Hosszú leírás:

    Offers the most comprehensive analysis and discussion of medievalist computer games to date.


    Games with a medieval setting are commercially lucrative and reach a truly massive audience. Moreover, they can engage their players in a manner that is not only different, but in certain aspects, more profound than traditional literary or cinematic forms of medievalism. However, although it is important to understand the versions of the Middle Ages presented by these games, how players engage with these medievalist worlds, and why particular representational trends emerge in this most modern medium, there has hitherto been little scholarship devoted to them.


    This book explores the distinct nature of medievalism in digital games across a range of themes, from the portrayal of grotesque yet romantic conflict to conflicting depictions of the Church and religion. It likewise considers the distinctions between medievalist games and those of other periods, underlining their emphasis on fantasy, roleplay and hardcore elements, and their consequences for depictions of morality, race, gender and sexuality. Ultimately the book argues that while medievalist games are thoroughly influenced by medievalist and ludic tropes, they are nonetheless representative of a distinct new form of medievalism. It engages with the vast literature surrounding historical game studies, game design, and medievalism, and considers hundreds of games from across genres, from Assassin's Creed and Baldur's Gate to Crusader Kings and The Witcher series. In doing so, it provides a vital illustration of the state of the field and a cornerstone for future research and teaching.

    Több