A termék adatai:
ISBN13: | 9781009448802 |
ISBN10: | 1009448803 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 440 oldal |
Méret: | 286x224x27 mm |
Súly: | 1480 g |
Nyelv: | angol |
699 |
Témakör:
The Mirror of Art
Painting and Reflection in Early Modern Visual Culture
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2024. november 28.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 100.00
GBP 100.00
Az Ön ára:
42 000 (40 000 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 10 500 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
This book addresses the key pictorial development of Renaissance art: a conceptualisation of painting as a mirror reflection of the visible world.
Hosszú leírás:
One of the key pictorial developments of Renaissance art was a&&&160;conceptualisation of painting as a mirror reflection of the visible world. The idea of painting as specular was argued in Renaissance art theory, demonstrated in art practice, and represented in painting itself. Both within the artist's workshop and within pictorial representation, the mirror-image became the instrument, the emblem, and the conceptual definition of what a painting was. In this volume, Genevieve Warwick brings a dual focus to the topic through an exploration of the early modern elision of the picture plane with the mirror - image. She considers the specular configuration of Renaissance painting from various thematic points of view to offer a fully interdisciplinary analysis of the mirror analogy that pervaded not only art theory and art-making, but also the larger cultural spheres of philosophy, letters, and scientific observation. Warwick's volume recasts our understanding of the inter-visual relationships between disciplines, and their consequences for a specular definition of Renaissance painting.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgements; List of illustrations; Introduction: the mirror of narcissus; 1. Halls of mirrors; 2. Armorial mirrors; 3. The artist's mirror; 4. Specular sciences; 5. The mirrors of venus; Conclusion; Notes; Bibliography; Index.