• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    The Modern Invention of Medieval Music: Scholarship, Ideology, Performance

    The Modern Invention of Medieval Music by Leech-Wilkinson, Daniel;

    Scholarship, Ideology, Performance

    Sorozatcím: Musical Performance and Reception;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 22.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        11 635 Ft (11 081 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 164 Ft off)
      • Discounted price 10 472 Ft (9 973 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2007. június 21.

    • ISBN 9780521037044
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem348 oldal
    • Méret 229x154x20 mm
    • Súly 528 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 b/w illus. 5 music examples
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A challenging book which questions how much is really known about the way medieval music sounded.

    Több

    Hosszú leírás:

    Medieval music has been made and remade over the past two hundred years. For the nineteenth century it was vocal, without instrumental accompaniment, but with barbarous harmony that no one could have wished to hear. For most of the twentieth century it was instrumentally accompanied, increasingly colourful and increasingly enjoyed. At the height of its popularity it sustained an industry of players and instrument makers, all engaged in recreating an apparently medieval performance practice. During the 1980s it became vocal once more, exchanging colour and contrast for cleanliness and beauty. But what happens to produce such radical changes of perspective? And what can we learn from them about the way we interact with the past? How much is really known about the way medieval music sounded? Or have modern beliefs been formed and sustained less by evidence than the personalities of scholars and performers, their ideologies and their musical tastes?

    "This book is a good read for anyone who is interested in medieval music or has an interest in how history, particularly music history, is written and developed." Music Educators Journal

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements; Introduction; 1. The invention of the voices-and-instruments hypothesis; 2. The re-invention of the a cappella hypothesis; 3. Hearing medieval harmonies; 4. Evidence, interpretation, power and persuasion; Conclusion; Notes; Bibliography; Index.

    Több