
The Musical Novel
Imitation of Musical Structure, Performance, and Reception in Contemporary Fiction
Sorozatcím: European Studies in North American Literature and Culture;
- Kiadói listaár GBP 80.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
40 488 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Camden House
- Megjelenés dátuma 2014. május 1.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781571135926
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem250 oldal
- Méret 228x152 mm
- Súly 516 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 4 line illus. Line drawings, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Analyzes two groups of "musical novels" -- novels that take music as a model for their construction -- including jazz novels by Toni Morrison and Michael Ondaatje, and novels based on Bach's Goldberg Variations.
TöbbHosszú leírás:
WINNER: 2014 CHOICE Outstanding Academic Title Award
Analyzes two groups of "musical novels" -- novels that take music as a model for their construction -- including jazz novels by Toni Morrison and Michael Ondaatje, and novels based on Bach's Goldberg Variations.
What is a "musical novel"? This book defines the genre as musical not primarily in terms of its content, but in its form. The musical novel crosses medial boundaries, aspiring to techniques, structures, and impressions similar tothose of music. It takes music as a model for its own construction, borrowing techniques and forms that range from immediately perceptible, essential aspects of music (rhythm, timbre, the simultaneity of multiple voices) to microstructural (jazz riffs, call and response, leitmotifs) and macrostructural elements (themes and variations, symphonies, albums). The musical novel also evokes the performance context by imitating elements of spontaneity that characterize improvised jazz or audience interaction.
The Musical Novel builds upon theories of intermediality and semiotics to analyze the musical structures, forms, and techniques in two groups of musical novels, which serve as case studies. The first group imitates an entire musical genre and consists of jazz novels by Toni Morrison, Albert Murray, Xam Wilson Cartiér, Stanley Crouch, Jack Fuller, Michael Ondaatje, and Christian Gailly. The secondgroup of novels, by Richard Powers, Gabriel Josipovici, Rachel Cusk, Nancy Huston, and Thomas Bernhard, imitates a single piece of music, J. S. Bach's Goldberg Variations.
Emily Petermann is Assistant Professor of American Literature at the University of Konstanz.
Tartalomjegyzék:
Introduction
Theorizing the Musical Novel
Elements of Sound in Jazz Novels
Structural Patterns in Jazz Novels
The Performance Situation in Jazz Novels
Structural Patterns in Novels Based on the Goldberg Variations
Composition, Performance, and Reception in Novels Based on the Goldberg Variations
Conclusion
Appendix: Diagrams of Intermediality in Selected Novels
Works Cited
Index