A termék adatai:
ISBN13: | 9781501388361 |
ISBN10: | 1501388363 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 264 oldal |
Méret: | 228x152 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 43 bw illus |
657 |
Témakör:
Művészettörténet általában
XIX. sz.és XX. sz. első fele
Kiállítási katalógusok
További könyvek a művészetek területén
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
XIX. sz.és XX. sz. első fele (karitatív célú kampány)
Kiállítási katalógusok (karitatív célú kampány)
További könyvek a művészetek területén (karitatív célú kampány)
The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867?1893
Sorozatcím:
Contextualizing Art Markets;
Kiadó: Bloomsbury Visual Arts
Megjelenés dátuma: 2024. június 27.
Kötetek száma: Paperback
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 28.99
GBP 28.99
Az Ön ára:
12 176 (11 596 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 3 044 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Nem tudnak pontosabbat?
Hosszú leírás:
This transatlantic study analyses a missing chapter in the history of art collecting, the first art market bubble in the United States. In the decades following the Civil War, French art monopolized art collections across the United States. During this "Gilded Age picture rush," the commercial art system-art dealers, galleries, auction houses, exhibitions, museums, art journals, press coverage, art histories, and collection catalogues-established a strong foothold it has not relinquished to this day. In addition, a pervasive concern for improving aesthetics and providing the best contemporary art to educate the masses led to the formation not only of private art collections, but also of institutions such as the Metropolitan Museum of Art and to the publication of art histories.
Richly informed by collectors' and art dealers' diaries, letters, stock books, journals, and hitherto neglected art histories, The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867-1893 offers a fresh perspective on this trailblazing era.
Richly informed by collectors' and art dealers' diaries, letters, stock books, journals, and hitherto neglected art histories, The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867-1893 offers a fresh perspective on this trailblazing era.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
Series Editor's Introduction
Acknowledgments
Preface
Foreword
1. Introduction
2. Paris's Guiding Light: The Universal Exposition of 1867
3. "Paris is for Sale" and Americans are Buying
3. Purchasing Ideologies: Seven New York Collections
5. Marketing the Collections: Loans, Periodicals, Books, and Prints
6. From Private Collection to Public Good: The Metropolitan Museum of Art
7. Conclusion: The World's Columbian Exposition of 1893
Bibliography
Index
Series Editor's Introduction
Acknowledgments
Preface
Foreword
1. Introduction
2. Paris's Guiding Light: The Universal Exposition of 1867
3. "Paris is for Sale" and Americans are Buying
3. Purchasing Ideologies: Seven New York Collections
5. Marketing the Collections: Loans, Periodicals, Books, and Prints
6. From Private Collection to Public Good: The Metropolitan Museum of Art
7. Conclusion: The World's Columbian Exposition of 1893
Bibliography
Index