
The Organization of Journalism
Market Models and Practice in a Fraying Profession
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 88.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 343 Ft off)
- Kedvezményes ár 39 085 Ft (37 224 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
43 428 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó University of Illinois Press
- Megjelenés dátuma 2024. november 30.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9780252046216
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem240 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 454 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 tables 625
Kategóriák
Hosszú leírás:
New business models have splintered journalists’ once-monolithic professional culture. Where the organization once had little sway in the newsroom, in today’s journalism ecosystem, owners and management influence newsgathering more than ever.
Using rich interviews and participant observation, Patrick Ferrucci examines institutions with funding mechanisms that range from traditional mogul ownership and online-only nonprofits to staff-owned cooperatives and hedge fund control. The variations in market models have frayed the tenets of professionalization, with unique work cultures emerging from each organization’s focus on its mission and the implantation of its own processes and ethical guidelines. As a result, the field of American journalism no longer shares uniform newsgathering practices and a common identity, a break with the past that affects what information we consume today and what the press will become tomorrow.
An inside look at a fracturing profession, The Organization of Journalism illuminates the institution’s expanding impact on newsgathering and the people who practice it.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgments
Introduction: Recentering the Organization in Journalism Studies
Chapter 1. The St. Louis Beacon-The Digitally Native News Nonprofit
Chapter 2. Defector Media-The Cooperative
Chapter 3. The Colorado Sun-The Public Benefit Corporation
Chapter 4. The Boston Globe-The Mogul-Owned Newsroom
Chapter 5. The Athletic-The Venture-Capital-Funded Newsroom
Chapter 6. The Denver Post-The Hedge-Fund-Owned Newspaper
Conclusion: The Organization and the Deprofessionalization of American Journalism
Notes
Bibliography
Index
Több