ISBN13: | 9781032400617 |
ISBN10: | 1032400617 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 222 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 453 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 6 Illustrations, black & white |
474 |
Komputergrafikai szoftverek
Számítógépes játékok
A művészetről általában
További könyvek a játékok területén
Játéktervezés
Média és kommunikációtudomány általában
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
Számítógépes játékok (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
További könyvek a játékok területén (karitatív célú kampány)
Játéktervezés (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
The Paradox of Transgression in Games
GBP 38.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Drawing on qualitative player studies and approaches from media aesthetics theory, The Paradox of Transgression in Games looks at transgressive games as an aesthetic experience, tackling how players respond to game content that shocks, disturbs, and distresses, and how contemporary video games can evoke intense emotional reactions.
The Paradox of Transgression in Games looks at transgressive games as an aesthetic experience, tackling how players respond to game content that shocks, disturbs, and distresses, and how contemporary video games can evoke intense emotional reactions.
The book delves into the commercial success of many controversial videogames: although such games may appear shocking for the observing bystander, playing them is experienced as deeply rewarding for the player. Drawing on qualitative player studies and approaches from media aesthetics theory, the book challenges the perception of games as innocent entertainment, and examines the range of emotional, moral, and intellectual experiences of players. As they explore what players consider transgressive, the authors ask whether there is something about the gameplay situation that works to mitigate the sense of transgression, stressing gameplay as an aesthetic experience.
Anchoring the aesthetic game experience both in play studies as well as in aesthetic theory, this book will be an essential resource for scholars and students of game studies, aesthetics, media studies, philosophy of art, and emotions.