The Rise of the Roguelite - Cartlidge, James; (szerk.) - Prospero Internetes Könyváruház

The Rise of the Roguelite: Inside a Gaming Phenomenon
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032541532
ISBN10:1032541539
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:224 oldal
Méret:234x156 mm
Nyelv:angol
Illusztrációk: 40 Illustrations, black & white; 40 Halftones, black & white
700
Témakör:

The Rise of the Roguelite

Inside a Gaming Phenomenon
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: CRC Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 81.99
Becsült forint ár:
43 044 Ft (40 995 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

38 740 (36 896 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 4 304 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book analyzes the wave of roguelite games that have appeared over the past decade, putting them in historical context, informing readers about their development out of and relation to the roguelike genre that inspired them.

Hosszú leírás:

This book analyzes the wave of roguelite games that have appeared over the past decade, putting them in historical context, informing readers about their development out of and relation to the roguelike genre that inspired them.


The book includes discussions of the historical development and significance of roguelites, critical perspectives on topics such as gender, politics, philosophy, analyses of the influence of roguelikes on roguelites, and discussions of design and mechanics.


This book will appeal to those wishing to study and learn more about the roguelites, games studies students and researchers, and game designers interested in this genre.


 

Tartalomjegyzék:

 1) Introduction: The Rise of the Roguelite. 2) When Darwin Met Lovecraft: Generating Mystery and Discovery in The Curious Expedition . 3) What Makes a Good Roguelite?. 4) Roguelites and the Problem of Ludonarrative Dissonance. 5) Players? Will and Characters? Deeds: Agency and Legacy. 6) The Chain of Power: Foucault?s Philosophy and Vampire Survivors-like Roguelites. 7) Historicising the Roguelite: The Legacy of Neoliberalism and the Dawn of Social Media. 8) Edit Wands Always: Experimentation, Modding and Metagaming in Noita. 9) Simulation Gaps, Failures, and the Potential for Queer Game Design. 10) Roguelites, Romance, and the Power of Genre-Bending in Boyfriend Dungeon11) Hades, the Queerness of Roguelites, and the Recursivity of Trauma . Appendix: Roguelike Research: A Short Introduction and Guide. Glossary. Index.